Min tankebubbla

Alla inlägg den 17 maj 2016

Av mammatillelise - 17 maj 2016 22:50

Ms mamma och ätit lite samt hjälpt henne med hennes nya mobil :) Imongon ska jag och E åka till min mamma och stanna i 2 dagar som vi brukar.

Tydligen så hade Ms arbetsgivare ringt honom 2 ggr, sista gången var vid 13-tiden. M svarade inte för han jobbade natt och SOV vid den tiden. Snäll som han är ringde han tillbaka, de hade löst det så klart. Men idioten var tvungen att spotta ur sig en spydig kommentar "Vill man ha timmar så måste man svara" Jävla oförskämda idiot. Så han tror att de har rätt att ringa när folk sover efter 12 timmars pass och man måste svara. Jävel!!! Han hade kunnat ringa vid 14-tiden eller senare, det fanns ju gott om tid innan nattpasset skulle börja. Fy fan för vissa arbetsgivare.

Fan undrar ifall någon av oss kommer någonsin få fast jobb. Jag vill så gärna skaffa syskon till E, inte just nu men snart. Vill inte att det blir för stor åldersskillnad. Det är sååå mkt med E hur kommer det vara med ett spädbarn till. Både jag och M är ensambarn och jag känner mig sjukt ensam ibland. Därför tycker jag att det är väldigt viktigt att E får ett syskon, vi vill också ha ett barn till. Jag vill uppleva graviditeten igen och spädbarnstiden, även om den kan vara tuff ibland.

Hoppas att M får någon typ av anställning efter 9 mån. Det står nämligen i avtalet att de måste erbjuda någon anställning efter 9 mån. Sen om de följer avtalet är en annan sak...

Känns som att jag aldrig kommer få jobba som tandsköterska, får nästan söka kundtjänstjobb igen. Har sökt utbildnkngar men vi kommer nog inte ha råd för mig att plugga igen.

Vill egentligen vara hemma med mina barn så länge som möjligt. Men kommer jag kunna ge dom den stimulans som de behöver. Jag har aldrig varit på öppna förskolan men borde kanske försöka gå dit nån dag och se hur det är där. Är inte bekväm att lämna E på förskolan ensam än.
Är sugen på att säga upp platsen men då får jag inte akassan heller.

Det blir kanske lättare för E att få kompisar om hon börjar på förskolan nu. Samtidigt är jag orolig, tänk om hon inte får några kompisar, blir bortvald och ingen kommer vilja leka med henne. Min älskade M hade inga vänner när han växte upp. Han var blyg och av någon anledning var han även mobbad av pissiga barn till pissiga föräldrar som inte har lärt dom hur man ska vara mot andra barn. Fy fan för såna barn och föräldrar. Jag är livrädd att samma sak kommer hända med E. Därför vill jag ha henne hemma och stärka hennes självkänsla ist för att lämna bort henne.

Så svårt vet inte hur jag ska göra..

Av mammatillelise - 17 maj 2016 14:06

Idag ringde klinikchefen och sa att de har gått vidare med andra som har mer erfaren. Hon sa att jag hade gjort ett bra intryck och ska fortsätta söka bla, bla bla. Då undrar jag om de ändå har valt någon som har erfarenhet VARFÖR i hela friden har de kallat mig, nyexad och föräldraledig till intervju. Jag är så arg!


Samtidigt slipper jag stressa med tidigare dagisinskolningar och så. Vet inte om jag ska säga upp platsen och strunta i akassa om M ska jobba mycket. Vill ju vara hemma med E tills hon är 3 år, men då blir jag oanställningsbar, hahahaha :D Får se om jag kommer in på någon utbildning om inte då får jag kanske testa ha henne på dagis 15 tim/v och se hur det funkar. Om det inte funkar så får jag ta ut henne därifrån, vara hemma och kanske gå på öppna förskolan som har öppet 9-12, inte den bästa tiden kanske. Sen vet man ju inte om det finns några föräldrar och barn där med tanken på att många skolar in sina barn på förskolan så fort de fyller 1.

Av mammatillelise - 17 maj 2016 11:54

Nu har jag varit medlem på Tradera ett tag och det är så kul när man får bud på något, speciellt när det går upp från 1 kr till högre belopp. Det som är omständigt med Tradera, när man säljer t.ex kläder, är ju portot och embalage. Drygt att behöva räkna ut hur mycket det kostar att skicka samt hur stor vinst som är kvar efter. Sen måste man ju ha någon typ av embalage antingen köpt som kostar mer pengar eller något man har sparat.


Nu har jag upptäckt Minimera, en second hand butik som köper in kläder. De har rätt höga krav på att kläderna ska vara i bra skick, intakta med tvättlappar och aktuella märken så det går att sälja vidare. Jag hade testat och skickat iväg 13 plagg. Man får beställa hem en Minimerapåse som man packar och skickar, påsen kostar 69 kr. Det är bara påsen som kostar, portot är gratis oavsett hur mycket man skickar.


Av 13 plagg har de godkännt 10 och 3 lämnades till välgörenhet. För detta har jag fått 213 bonuspoäng som jag nu har valt att ta ut i pengar via Payson. Det blir 213 kr minus 2 kr som Payson tar ut för utbetalningen. Tycker att det är rätt smidigt när man ska rensa garderoben på större klädsamlingar, mycket smidigare än att lägga ut varje plagg på Tradera. Jag har skickat mina kläder som jag inte använder längre och någon ensaka barnplagg. Vi har annars valt att behålla alla Es kläder till nästa bebis och får hoppas att det blir en flicka till, för de flesta är flickkläder:D  

Presentation


Välkommen till min blogg om allt och inget :D

Jag bor i Skåne med min man M och dotter E. Har tagit tandsköterskeexamen i jan. 2015, två veckor efter föddes E.

Här skriver jag om familjelivet och andra tankar som snurrar runt i huvudet :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Gästbok

Pinky Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards