Min tankebubbla

Alla inlägg under december 2015

Av mammatillelise - 31 december 2015 19:26

Nu har vi bara efterrätt kvar, jag är proppmätt    Men saknar Oasens fondue, inget slår den.

E sover igen och verkar inte vara hungrig alls. Tror det är tänderna som spökar, hon tuggar på fingrarna hela tiden, vilket torkar ut hennes händer och fingrar jättemycket. Vi har köpt en salva som vi smörjer hennes tandkött med, men det är svårt att veta ifall den gör någon nytta.

Nu ska vi ta det lugnt resten av kvällen. Jag är så trött, men kommer vara uppe till Nya Året   

Av mammatillelise - 31 december 2015 18:00

2015, för mig, har handlat om E och mitt tandsköterskeexamen. Hon föddes den 31 jan och sen dess har jag varit mammaledig med henne. Amning, sömnbrist, matstrul och oro för mista lilla har blivit min vardag. Men det är verkligen värt det, jag älskar henne så mycket, även om jag blir irriterad av att hon vaknar varje halvtimme  

 

16e jan 2015 tog jag mitt examen och har sen dess varit orolig om jag är anställningsbar med ett så litet barn. Nu när jag har börjat söka jobb har oron blivit större, för det finns alltid någon som är bättre eller har erfarenhet eller större barn. Jag har ingen erfarenhet, förutom mina praktiker. Vill arbetsgivare inte ha mig för att jag är småbarnsförälder, så vill jag inte jobba hos dem. 

 

Samtidigt är jag orolig för att lämna E på dagis...oj förlåt...förskola heter det. Nu ska ju barnen börja "skolan" när de är typ 1 år i en grupp med 20-30 barn. INTE OK med så stora barngrupper  


Jag vill så gärna börja jobba och skaffa mig tandsköterskeerfarenhet, men inte på mitt barns bekostnad. Hon kommer före pengarna och karriär, även om det är tajt med pengar nu med min föräldrapenning. 

 

Gott nytt år!   

 

 

 

Av mammatillelise - 31 december 2015 13:58

   Nyårsmaten har kommit, ser jättegott ut   Nu ska vi äta lite avokado med räkröra till lunch, nyttigt och mättande. Har blivit mycket snabbmat på sista tiden    E sover just nu så vi ska försöka mata henne när hon vaknar.

 Jag städat i köket inför nyårsmiddagen, det blir bara vi tre, mysigt    Har aldrig gillat stora sammankomster med mycket folk.

 

 

 

   

Av mammatillelise - 31 december 2015 10:46

Sov lika dåligt som igår. Elise vaknade jätteofta. Nu somnade hon mot morgonen.

Mina ögonlock känns tunga och svårt att hålla ögonen öppna.

Nu har väl min övertrötthet och stress med jobbsök och dagisplats kulminerat i en äcklig mardröm.

Drömde att 4st getingar satte sig på stjärten på mig, då jag sprang runt i bikini vid blomlådor...eh Ok? När jag försökte få bort dem genom att vifta så gick det inte, sen försökte jag spreja dem med geting spray...va??? Det gick inte heller. Jag började få panik. Sen ser jag att getingar sitter fast med huvudet inne...fyy!! Som en fästingar. Detta var stora håriga getingar.

Efter ett tag verkar det som att de har lossnat. Men sen ser jag att geting kropparna ligger i jeansen och utan huvuden. Gul gegga rinner ut från kroppen, där huvud satt och då förstår jag att huvuden är kvar i mig. Ville åka till akuten, i panik, för jag var så svullen att jag blev rädd på riktigt. Var svårt att ta sig till akuten också pga nån konstig anledning, haha

Sen började Elise böka i sängen och jag vaknade, tack och lov och kände att det finns inga getingar   
Sjuka grejer man drömmet ibland   


Nu har jag kollat upp drömmen, stucken av geting har flera betydelser. Om man blir stucken av en geting i drömmen kommer avundjuka personer att vålla dig bekymmer. Blir du stucken av en geting i drömmen kan du vänta dig problem genom antingen din eller någon annans svartsjuka. Getingar symboliserar också kommande problem.

Av mammatillelise - 30 december 2015 23:45

Har inte varit så händelserik. Jag är jättetrött, hoppas att lillan sover bättre inatt och att jag vilar ut mig   


Jag blir ju väldigt fundersam hur det ska fungera på förskolan, när hon varken sover eller äter som hon ska. Nu har jag inte ens ställt henne i kö än, men tankarna snurrar runt ändå. Hon är så trygg hemma och vi vill ha henne hemma så länge vi kan   


Idag har jag sökt ett tandsköterskejobb i Lund, nu är det totalt 3 tjänster jag har sökt. Får se hur det går.


Imorgon ska vi hämta nyårsmaten på Bonasera vid 14 tiden och den ska sen värmas, noggranna instruktioner medföljer. Hoppas att vi lyckas med uppvärmningen   


 



  

Av mammatillelise - 30 december 2015 18:52

Nu har maten kommit en timme försenad, de har väl många att köra till så här dagen innan Nyår   

Nu ska vi äta lite, får se om lillan också får i sig lite mat. Tidigare idag så åt hon rätt mycket avokado    Bra hon gillar något nyttigt, fast hennes smak ändras från dag till dag   

Tänkte steka lite pannkakor men nu är jag så trött så det får väänta tills imorgon.

Av mammatillelise - 30 december 2015 13:07

Nu har vi stannat vid Maxi och ska köpa någon lunch   

Lillan sover i baksätet. Ska försöka få i henne lite mat också, hon vill inte äta nåt   

Nu har vi testat VR-glasögon, var riktigt häftigt med tanken på att det är kartongglasögon. Man blir lite yr on man suttit med det ett tag   

Av mammatillelise - 30 december 2015 11:02

Har inte sovit nåt hos mamma. Lillan var jättepigg hela natten, klättrade på mig, skrek och ville amma var 5e minut. Tror jag får korta ner hennes sovstunder på dagen, så hon sover bättre på natten.

Nu har jag huvudvärk och är jätte irriterad. Får se om jag sover nåt när vi kommer hem.

Presentation


Välkommen till min blogg om allt och inget :D

Jag bor i Skåne med min man M och dotter E. Har tagit tandsköterskeexamen i jan. 2015, två veckor efter föddes E.

Här skriver jag om familjelivet och andra tankar som snurrar runt i huvudet :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Gästbok

Pinky Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards