Min tankebubbla

Alla inlägg under januari 2016

Av mammatillelise - 30 januari 2016 22:12

Idag har vi varit i kyrkan och hämtade E:s dopfisk. Det var mysigt, det var samma präst som hade vigt oss, i augusti, så det var roligt att se henne igen :)

Imorgon är E:s första födelsedag. Det känns så nostalgiskt, förra året vid denna tidpunkt satt jag i soffan med tilltagande värkar. 04.16 den 31 jan föddes hon.

På kvällen imorgom kommer M och R, M:s kompisar. De verkar fortfarande lite sura, hoppas de är trevliga imorgon i alla fall. Jag och M tog bort R från Facebook för jag kände mig så sårad av det han och M har skickat. R tycker att jag överreagerar, men jag tycker att han inte respekterar mig ALLS. Nu har M skickat vänförfrågan på nytt och han har inte accepterat än, trots att de pratar på sms. Spelar svårflörtad? Båda dessa vänner vet hur jag känner för porr/nakna kvinnor och skickar det ändå, bara för att jävlas. M har sagt flera gånger att han inte vill ha sånt, men de skickar ändå. Hoppas allt går bra imorgon, M ska berätta att han fick väktarjobbet för kompisarna.

Av mammatillelise - 27 januari 2016 21:50

Idag har vi inte gjort så mycket. Jag ville egentligen städa, innan E:s födelsedag, men det har varit så tråkigt väder så jag hade ingen lust. Försöker samla ihop krafterna till det imorgon.

M fick besked att utbildningen börjar den 14e mars, spännande :) Men jag känner redan nu att jag kommer vara sjukt orolig för honom. Det blir ju en hel del asylboenden som ska bevakas. Alla vet ju hur mycket skit som händer där. Försöker lugna mig med att så är det inte överallt. En bekant till M, som också jobbar som väktare på Securitas, sa att man mestadels sitter av tiden på boenden. Skönt om det är lugnt i alla fall. Detta är ju en typ av sommarjobb, får se om han är kvar efter sommaren då. Men tycker att det är dumt att sparka folk efter att de har betalt utbildningen och allt.

Idag har vi beställt ett italiensk fat och en choklad princesstårta till E:s födeledag :)

Av mammatillelise - 26 januari 2016 18:21

Yeeey! Idag hörde Securitas av sig och vill att M börjar som väktare hos dem. Vi är jätteglada :) Detta är sommar/behovsanställning, men det är där de flesta får börja. Finns knappt några tillsvidare tjänster.

Utbildningen, vistelsen och maten står företaget för. Första delen i utbildningen, VU 1, är 9 dagar lång. Sen gör man praktik på 160 h, går bredvid och sen är det andra delen, VU 2, som är på 5 dagar och därefter kan man jobba själv.

Detta innebär att jag kan vara hemma med E längre :) Vill så gärna jobba också, men hon är inte redo för förskolan än. Om någon hör av dig så får jag tacka nej. Vi kommer klara oss jättebra på M:s lön. Kommer vara roligt för honom att bo på annan ort under utbildningen med allting betalt. Så kan han koncentrera sig på utbildningen utan skrikiga, små töser som stör :)

Av mammatillelise - 25 januari 2016 20:54

Sökt ett jobb på Mobilkliniken. De som jobbar där reparerar trasiga mobiler :) Redan på eftermiddagen fick han ett mail om att de ska höra av sig under veckan för att boka en intervju :) Var ju trevligt med ett snabbt svar.

Vi hoppas att han får antingen detta eller väktarjobbet. Båda tjänsterna är på timmar. Mobilkliniken är på 50 % men fler timmar tillkommer. Får se om Securitas hör av sig under veckan. Hoppas de fick tag på M:s referenser. Man vet ju aldrig. Så ja, vi väntar.

Det är sjukt att det ska vara så svårt att få ett jobb, för att inte tala om fastanställning. Jag var övertygad om att jag skulle få ett jobb efter min mammaledighet. Alla i klassen fick jobb direkt efter examen. Nu känns det som att man inte duger längre, bara för att man har barn. Helt otroligt, men på sådana arbetsplatser vill jag inte jobba.

Snart får vi beställa en tårta till E. Förutom mor-och farföräldrarna så var det ju M:s kompisar som skulle komma. Nu bröt vi ju kontakten, så de kommer inte. Tråkigt, M såg verkligen fram emot deras besök. Han har nu insett att de har varit toxiska för honom och vår förhållande.

Hoppas på besked från Securitas i dagarna. Vi har ställt in oss på att det blir ett nej som vanligt. Det finns säkert mer erfarna bland sökanden, som alltid. Blir det ett ja så blir det en trevlig överraskning :)


Av mammatillelise - 25 januari 2016 08:43

E vaknade varje halvtimme, känns det som, och skrek den jobbiga skriket så jag fick amma henne hela tiden. Hon brukade inte vakna så här ofta innan. Jag har börjat tro att det måste vara tänderna som kliar eller gör ont i tandköttet. Usch, så jobbigt att vakna hela tiden.

Nu är jag i alla fall vaken, är kvar i sängen och ska följa rättegången som börjar om 20 min. Jag följer NLT och P4 Skaraborg. NLT har riktigt noggrann rapportering, duktiga reportrar, och får med mycket mer än andra medier.

Av mammatillelise - 24 januari 2016 22:34

Har vi försökt lägga E 19.30 Hon somnade vid bröstet och vaknade igen 20.15 Sen somnade hon om igen efter en lång amningsstund. Ja, vad ska man säga...Det är så jobbigt när hon vaknar stup i kvarten och MÅSTE amma annars somnar hon inte om. Ok om hon vaknar 2-3 ggr per natt, men detta tär verkligen på en.

Fattar mig inte på de så kallade skrikmetoder. Hur kan man låta barnet skrika detta hemska, hjärtskärande skriket. Jag klarar inte av det och ger henne bröstet om detta är hennes trygghet.

Undrar varför hon sover så ytligt nu, man kan ju knappt flytta över henne till sin säng utan att hon vaknar och börjar skrika igen. Kan det vara tänderna? Hon har ju 2 st i ök som har erupterat samtidigt nu, kanske fler tänder på gång. Kan det vara därför hon äter så dåligt också. Det var inga problem alls med skedmatningen innan. Hon sträckte sig efter skeden och åt med god aptit och nu har det vänt totalt och sömnen har aldrig varit sämre. Men vi älskar henne så mkt <3

Imorgon ska jag vakna tidigt och följa sista dagen av Lisa Holm-rättegången i Hovrätten. Ser verkligen framemot advokatens plädering. Var ju helt sjuka teorier som hon kom med i Tingsrätten, riktig cirkus blev det. Får se om hon kommit på något nytt eller om det blir samma teorier om plantering och annat nonsense. Hoppas att aset tinar bort och aldrig får tidsbestämt. Ja, och hoppas hans fru blir avslöjad för den känslokalla, arroganta och lögnande avskum som hon är.

Av mammatillelise - 24 januari 2016 14:51

E har somnat, försökte bära henne i bärselen och hoppades att hon skulle somna. Det gick nästan, men hon började  gråta igen så jag gav upp och gav henne bröstet. Försöker verkligen dra ner på amningen men det är så svårt, när hon inte kan komma till ro på annat sätt.


Ska försöka mata henne när hon vaknar, hon vägrar att bli skedmatad nu för tiden. Igår åt hon hos mormor, när jag höll henne så vi ska testa detta igen. Har kokat några potatisar som jag ska mosa, tillsätta lite mjölk, smör och lägga i lite rivna morötter  


Imorgon ska de förmodligen ringa Ms referensen så vi får hålla alla tummar och tår att han går vidare och får jobbet  

Av mammatillelise - 24 januari 2016 09:05

Inatt sov E jättedåligt igen. Vaknat nu tidigt på morgonen, annars sover hon till 11 ungefär. Nu ska vi försöka lägga henne tidigare, även om det är svårt att få henne att somna innan 23. Om hon lyckas somna så kommer hon säkert vakna flera gånger innan 23.

Tror att det blir lättare med mat också om hon somnar och vaknar tidigare. Man kan inte äta frukost kl. 11, hela dygnet förflyttas och det känns fel.

Riktigt tråkigt väder idag, grått och mulet. M hämtar oss som vanligt vid 12 tiden. Hoppas att E äter lite bättre hemma idag :)

Presentation


Välkommen till min blogg om allt och inget :D

Jag bor i Skåne med min man M och dotter E. Har tagit tandsköterskeexamen i jan. 2015, två veckor efter föddes E.

Här skriver jag om familjelivet och andra tankar som snurrar runt i huvudet :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Gästbok

Pinky Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards