Min tankebubbla

Alla inlägg den 4 januari 2016

Av mammatillelise - 4 januari 2016 23:45

Vi lyckades se klart filmen, trots en överaktiv bebis :)

Ska lägga oss nu och försöka få henne att komma till ro, inte alltid så lätt :(

Av mammatillelise - 4 januari 2016 21:04

Ikväll blev det klyftpotatis med fläskfile till middag. E fick i sig några potatisar innan hon slängde resten på golvet  . Till lunch åt hon lite dinkelpasta och avokado. Jag blir så glad när hon får i sig mat, istället för att leka eller kasta den på golvet. Är orolig att hon ska rasa ner i vikt för hon är så petig med maten eller äter ytterst lite, när hon väl äter.


 

Jag börjar få dålig samvete för jag har slutat träna. Tror jag har blivit lat...Jag och M har köpt 3 mån Krav Maga träning, det är självförsvar och betyder närkamp. Samtidigt har jag kört 7 min träning, via appen. Började känna lite värk i foten och gjorde uppehåll med båda. Nu går ju Krav Magan ut den 16 jan och då måste vi köpa ett nytt medlemskap på 1 år, vilket vi inte kommer göra för det är lite tajt med pengarna nu. Så ja, det känns som att jag låter mig förfalla. Kan ju alltid börja köra 7 min igen, men tror inte att den hjälper mot min lilla mammamage som putar ut en aning    

 

Jag behöver motivation för att börja träna och ta hand om mig, igen. Att sitta hemma och läcka mjölk är inte tillräcklig motivation  

 

Ikväll ska vi försöka titta på film, 400 Days. Den handlar om ett experiment som går ut på att skicka astronauter på en simulerad resa till en avlägsen planet för att testa psykologiska effekter av rymdresor. De är instängda i 400 dagar och besättningens mentala hälsa börjar att försämras, när de förlorar kontakten med omvärlden...

 

 

 

 

Av mammatillelise - 4 januari 2016 17:13

Har inte gjort något idag, bara städat i köket..igen. Ville egentligen storstäda hela lägenheten, men har inte orkat.  

 

Har haft mensvärk till och från under dagen, undrar ifall den kommer nån gång eller ska det fortsätta strula för att jag ammar. Känner mig riktigt seg idag   

 

Är så trött på att sitta hemma i myskläder med mjölkfläckar på i snart 1 år!!. Känner att jag deppar ihop ibland, försöker dock hålla humöret uppe. Har inte sminkat mig på 1 år, nä måste hitta ett jobb nuuuu innan jag förfaller helt! Trots allt detta så älskar jag min bebis över allt annat.

 

Graviditeten och förlossningen har varit underbara, jag var livrädd för förlossningen. Ville till och med ha kejsarsnitt, läste en massa skräckhistorier om smärta och komplikationer. Men det fick jag inte för det fanns inga medicinska orsaker. Ville ha epidural till varje pris, men det gick väldigt fort så jag fick klara mig på bara lustgas och det gick hur bra som helst. Var så stolt över mig själv och helt överlycklig när jag fick bebisen på bröstet.

 

Längtar till vi kan bli gravida igen, jag måste bara jobba några år innan och vill att E blir lite äldre. 

 

Bilden på magen 1 månad och 2 veckor innan förlossning   

 

 

 

Av mammatillelise - 4 januari 2016 13:41

Idag har vi vaknat vid 11-tiden. E sov rätt ok, var övertrött igår och somna rätt så snabbt  . Frukost ville hon inte äta. Igår åt hon lite pannkaka och gurka på kvällen, så något får hon i sig i alla fall.

 

Inatt gick ansökningstiden till Helsingborgstjänsten ut, det är 45 sökanden. Får se om man har tur och blir kallad till intervju, men det tror jag inte. Det finns säkert de som har mycket erfarenhet bland sökanden. Detta var också receptionisttjänsten, tror att många vill sitta i receptionen och slippa assistera. Det är så lugnt i receptionen, därför sökte jag jobbet, kliniken är dessutom väldigt nära. Hade varit så skönt att slippa pendla till Malmö t.ex där de flesta jobben finns. 

 

För M har det inte varit lätt på arbetsmarnaden. Han har aldrig haft ett fast jobb . Han har en YH-utbildning som 3D-artist och jobbade ett tag på ett företag som han hade sin praktik på. De blev tvungna att säga upp honom pga. deras största kund hade valt en annan leverantör. Sedan dess har han jobbat på olika lagerjobb som timaställd och fick så småningon sluta på grund av arbetsbrist. 

 

Nu har han sökt utbildning som trafiklärare och jobb som väktare på Securitas och G4S. Dessa är nattjobb som ronderande väktare. Jag vill verkligen att han får något jobb, men kommer vara orolig om han ska gå runt själv på natten och göra ronder    Så det är verkligen inte lätt med jobb. Jag hoppas att jag får något, då får jag avbryta min föräldraledighet så får M vara hemma med E. Om M inte får väktarjobb så vet jag inte vad han ska göra. Han har redan sökt flera högskoleutbildningar och inte kommit in.

 

Jag kommer också fortsätta söka tandsköterskejobb, finns många ute. Men efter ett tag så börjar man faktiskt undra om det är något fel på en, när man inte ens kommer till intervju. Allt detta med intervju och tillsättning känns som ett stort lotteri. 

 

 

 

 

 

Av mammatillelise - 4 januari 2016 00:16

Vi försökte titta på Sällskapsresan ikväll, gick väl så där :) E ville krypa fram till TVn och ställa sig upp på knäna hela tiden, så vi fick springa fram o tillbaka   

Rätt trött nu, hoppas E sover ok inatt. Måste städa i köket imorgon. Det blev så sent med pannkakorna ikväll så köket ser ut som ett katastrofområde.

God natt   

Presentation


Välkommen till min blogg om allt och inget :D

Jag bor i Skåne med min man M och dotter E. Har tagit tandsköterskeexamen i jan. 2015, två veckor efter föddes E.

Här skriver jag om familjelivet och andra tankar som snurrar runt i huvudet :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Gästbok

Pinky Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards