Min tankebubbla

Alla inlägg den 11 januari 2016

Av mammatillelise - 11 januari 2016 19:33

Idag inleddes hovrättsförhandlingar i Lisa Holm fallet. Jag har följt hela dagen. Tyckte ännu en gång att åklagaren samt målsägarbiträdet var superduktiga i sin sakframställan. Åklagaren tar "hål" på alla "expertvittnen" försvaret kommer med, hoppas han fortsätter med detta.

 

Däremot advokaten.....Herregud.....Trodde verkligen att jag har hört det värsta från henne i Tingsrätten, att det inte kunde bli värre, men det blev det. Det hon svamlade om idag var bortom min förstånd. 

 

Jag vill börja med att säga att hon lät, både i skrift samt ljud otroligt nedlåtande mot Lisa Holm. Jag störde mig fruktansvärt mycket på att hon kallade Lisa för "flickan" istället för Lisa eller Lisa Holm. Sedan har hon mage att påstå att "flickan" har kanske LEKT ?!! i ladan och det är därför hennes dna fanns där. Hallåååå....ett hårstrå på typ 2 m höjd av att hon har LEKT i en skitig lada....lekt med vaddå? Dessa repstumpar som hade både hennes och Nerijus dna på. Hon har mage att uttrycka sig på detta viset i en Hovrätt, att en 17-årig "flicka" har "lekt" i ladan....framför hennes anhöriga. Så jävla smaklöst! Jag vet inte vad jag ska säga helt enkelt..... 

 

Sen tar hon upp detta med avföring i ladan: "Detta är på landet, sånt händer" Menar hon att människor som bor på landet använder inte toalett och bajsar i alla möjliga utrymmen, på sin arbetsplats t.ex?? Detta är normalt enligt henne..ok.

 

Spermafäckar " Detta är tabu i Litauen att onanera på sin arbetsplats" No shit!! Är väl inte så friskt att onanera framför ett fönster medan man tittar på förbipasserande tjejer samt att skita ner väggen på ens arbetsplats med sperma. 

 

Hennes "expertvittnen" är varken pålästa eller insatta i fallet. Idag ifrågasattes förhörsteknikerna. Att Nerijus och frugan blev utsatta för en psykisk påfrestning vid förhör. Men han har ju inte erkänt, då har de tydligen inte tryckt tillräckligt hårt.

 

Jag skämdes för Inger Rönnbäck idag och hennes sjuka, osmakliga påståenden. Tycker att hon är skyldig familjen en ursäkt för hur hon har pratat om deras dotter/syster. Alltså bara massa irrelevant svammel med ytterligare smutskastning mot allt och alla från Rönnbäck idag. Det kändes som en omtuggning av hennes slutplädering från Tingstätten. Allt var i princip exakt likadant. 

 

Ja, hon verkar efterbliven. Tror inte hon får fler fall efter denna cirkus hon har kommit med i 2 instanser.

Presentation


Välkommen till min blogg om allt och inget :D

Jag bor i Skåne med min man M och dotter E. Har tagit tandsköterskeexamen i jan. 2015, två veckor efter föddes E.

Här skriver jag om familjelivet och andra tankar som snurrar runt i huvudet :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Gästbok

Pinky Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards