Min tankebubbla

Alla inlägg den 1 januari 2016

Av mammatillelise - 1 januari 2016 23:39

Har varit lugn. Jag tog ett bad som gjorde mig jättetrött. Sen har jag ätit Geisha godis och tittat på Pantertanter, jätterolig serie    

Nu har E blivit jättepigg, så jag måste försöka amma henne till sömns medan hon försöker ställa sig upp och vända och vrida på sig.

Hon har börjat säga "mamma" hela tiden, undrar om hon vet vad det betyder   

Av mammatillelise - 1 januari 2016 19:24

Pizza för min del, jag beställde lasagne och M beställde pizza på Bonasera. Han tyckte inte om pizzan, den motsvarade inte förväntningarna.  De har extra dyra pizzor på Bonasera, över 100 kr, så ja den kunde ha varit mycket bättre. Såg inte ens ut som på bilden, ruccola och syltlöken saknades, istället för skivade tomater la de på tomathalvor  . Vi beställde till en pommestallrik med vitlökssås, den var jättegod  


Blir nog ingen Mio imorgon, det kommer säkert jättemycket folk så här efter Nyårshelgen. Jag åker på måndag istället. Ska fortsätta med tvätten imorgon, har tvättat sängkläder så det finns ingen plats att hänga något annat på   Mycket tvätt är det i alla fall

Av mammatillelise - 1 januari 2016 15:59

Tvättar hela dagen, har bytt sängkläder och tvättar E kläder också. Har rengjort köket, diskat och plockat grejer från igår. Nu är hela dagen borta.

 

Vi måste städa oftare, det blir smutsigt så snabbt främst i köket för att E kastar mat på golvet. Tur vi har handdammsugare, den är bäst   

 

Jag har en bultande smärta i mitt högra ringfinger, kan bero på att jag slet av ett nagelband istället för att klippa bort det. Gör riktigt ont, speciellt när man diskar.

 

   Blir nog pizza till middag ikväll, som alltid på nyårsdagen  



 


  

Av mammatillelise - 1 januari 2016 13:08

Rätt tråkigt, allting är stängt idag. Mamma behöver en ny soffa, så vi tänkte åka till Väla och Mio imorgon. Har läst att Mio kan forsla bort den gamla soffan och montera ihop den nya, mot en avgift. Kan också vara trevligt att ta sig ut lite, jag bara sitter inomhus och orkar inte gå ut   Detta beror mycket på vädret. Har varit mörkt, mulet och regnigt i flera dagar. Så fort solen tittar fram då är jag pigg och vill göra saker, även om jag är trött  Har sovit rätt Ok inatt    Får nog städa lite medan man är mer eller mindre utvilad. 

 

Snart går ansökningstiden ut på tjänsterna som jag har sökt, undrar ifall man blir kallad till intervju, vågar inte hoppas för mycket då blir man bara besviken    

 

 

Av mammatillelise - 1 januari 2016 00:57

Nu har E upplevt sitt första nyår och tyckte att det var kul med fyrverkerier, var inte alls rädd.

Verkar ha somnat nu så vi lägger oss också, blir säkert flera uppvak inatt också   

Presentation


Välkommen till min blogg om allt och inget :D

Jag bor i Skåne med min man M och dotter E. Har tagit tandsköterskeexamen i jan. 2015, två veckor efter föddes E.

Här skriver jag om familjelivet och andra tankar som snurrar runt i huvudet :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Gästbok

Pinky Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards