Min tankebubbla

Direktlänk till inlägg 17 maj 2016

Har varit hos

Av mammatillelise - 17 maj 2016 22:50

Ms mamma och ätit lite samt hjälpt henne med hennes nya mobil :) Imongon ska jag och E åka till min mamma och stanna i 2 dagar som vi brukar.

Tydligen så hade Ms arbetsgivare ringt honom 2 ggr, sista gången var vid 13-tiden. M svarade inte för han jobbade natt och SOV vid den tiden. Snäll som han är ringde han tillbaka, de hade löst det så klart. Men idioten var tvungen att spotta ur sig en spydig kommentar "Vill man ha timmar så måste man svara" Jävla oförskämda idiot. Så han tror att de har rätt att ringa när folk sover efter 12 timmars pass och man måste svara. Jävel!!! Han hade kunnat ringa vid 14-tiden eller senare, det fanns ju gott om tid innan nattpasset skulle börja. Fy fan för vissa arbetsgivare.

Fan undrar ifall någon av oss kommer någonsin få fast jobb. Jag vill så gärna skaffa syskon till E, inte just nu men snart. Vill inte att det blir för stor åldersskillnad. Det är sååå mkt med E hur kommer det vara med ett spädbarn till. Både jag och M är ensambarn och jag känner mig sjukt ensam ibland. Därför tycker jag att det är väldigt viktigt att E får ett syskon, vi vill också ha ett barn till. Jag vill uppleva graviditeten igen och spädbarnstiden, även om den kan vara tuff ibland.

Hoppas att M får någon typ av anställning efter 9 mån. Det står nämligen i avtalet att de måste erbjuda någon anställning efter 9 mån. Sen om de följer avtalet är en annan sak...

Känns som att jag aldrig kommer få jobba som tandsköterska, får nästan söka kundtjänstjobb igen. Har sökt utbildnkngar men vi kommer nog inte ha råd för mig att plugga igen.

Vill egentligen vara hemma med mina barn så länge som möjligt. Men kommer jag kunna ge dom den stimulans som de behöver. Jag har aldrig varit på öppna förskolan men borde kanske försöka gå dit nån dag och se hur det är där. Är inte bekväm att lämna E på förskolan ensam än.
Är sugen på att säga upp platsen men då får jag inte akassan heller.

Det blir kanske lättare för E att få kompisar om hon börjar på förskolan nu. Samtidigt är jag orolig, tänk om hon inte får några kompisar, blir bortvald och ingen kommer vilja leka med henne. Min älskade M hade inga vänner när han växte upp. Han var blyg och av någon anledning var han även mobbad av pissiga barn till pissiga föräldrar som inte har lärt dom hur man ska vara mot andra barn. Fy fan för såna barn och föräldrar. Jag är livrädd att samma sak kommer hända med E. Därför vill jag ha henne hemma och stärka hennes självkänsla ist för att lämna bort henne.

Så svårt vet inte hur jag ska göra..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mammatillelise - 1 juli 2016 19:44

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 8534429342"

Av mammatillelise - 28 juni 2016 11:19

Ny bloggportal, trött på Bloggplatsen :) http://nouw.com/elisesmamma ...

Av mammatillelise - 27 juni 2016 19:12

Resan var riktigt dryg. Kom inte med första tåget för alla barnvagnsplatser var fulla med människor och deras väskor. Hade kunnat stå i dörren, men det kändes inte säkert. Kom med nästa tåg, tog enda lediga barnvagnsplatsen. Det kom en vagn efter mig...

Av mammatillelise - 26 juni 2016 22:38

Nu mår jag äntligen bra. Lite slemhosta, det är så skönt att slippa halsont och nästäppan. Jag tänkte inhadla Coldenzym och kanske även Kan Jang, från Apotea. Det verkar som att M blir förkyld oftare nu när han börjat jobba. Coldenzym, halsspray, ska...

Av mammatillelise - 24 juni 2016 20:28


Nu är vi hos mamma, M körde oss. Det var så fruktansvärt varmt ute, snacka om extremväder. Det hade regnat och åskat igår. Man tycker att det borde bli svalare men det blev det inte. Hemma hos oss är det outhärdligt, trots fläkten. Nu mår jag äntl...

Presentation


Välkommen till min blogg om allt och inget :D

Jag bor i Skåne med min man M och dotter E. Har tagit tandsköterskeexamen i jan. 2015, två veckor efter föddes E.

Här skriver jag om familjelivet och andra tankar som snurrar runt i huvudet :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Gästbok

Pinky Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards