Min tankebubbla

Alla inlägg den 27 maj 2016

Av mammatillelise - 27 maj 2016 21:58

Har mamma plockat när vi var ute ikväll :)

Nu ligger jag och myser med E. Hon är jättetrött <3

Av mammatillelise - 27 maj 2016 14:54

Igår var det tufft att lägga E. Hon hade inte sovit på dagen och somnade vid 18 tiden, då kände jag att det blir en jobbig kväll.

Hon vaknade 2 ggr fram till kl 21, sen blev hon pigg och ville ner från sängen och springa runt, det fick hon göra. Vi ville trötta ut henne :D Vi kollade lite i ipaden. Har en app där man får släcka lampan för olika djur på bondgården, det tyckte E var jättekul. Höll nog på 5 ggr :D Hon somnade, äntligen, vid 23, och vaknade lite till och från på natten.

Vaknade 8 och då steg vi upp. Jag ville ta tidigare tåg och trodde att det skulle vara tomt, skönt med tomma tåg. Det var rätt tomt förutom två vagnar. Detta var första gången då det var två andra vagnar förutom vår. Jo, det var också två sura pensionärer som satt mitt emot oss. Varför sätter man sig i barvagnsavdelningen, när hela tåget är tomt. E blev rätt jobbig och ville ner och springa och det fick hon så klart inte. Hon började även dra i mina kläder och ville amma, jag försökte distrahera henne. Sen blev hon trött och började tröttskrika. Sura tantan vände sig och tittade på oss och jag bara bet ihop och försökte låta bli att säga något otrevligt. Hade hon problem med en skrikande bebis får hon sätta sig annanstans. Gud vad jag stör mig på vissa människor.

När jag var på väg till centralen och försökte hinna till tåget så kommer det en skum individ fram till mig, jag förstod först inte vad det handlar om. Han ger mig en lapp där det står typ att han har 3 barn och behöver husrum. Jag sa nej tyvärr, då frågar han om pengar och jag sa att jag har inga kontanter. Han tog sin lapp och gick vidare. Det är en sak att sitta och tigga vid affärer och en annan att leta upp och stoppa människor. Det kan ju vara en potentiell rånare. BLÄÄÄÄ HATAR SÅNT...Jobbiga människor...Jag har blivit allergisk mot människor efter att ha jobbat på kundtjänst. Folk som ringde var ju helt iq befriade och otrevliga, de flesta iaf.

Presentation


Välkommen till min blogg om allt och inget :D

Jag bor i Skåne med min man M och dotter E. Har tagit tandsköterskeexamen i jan. 2015, två veckor efter föddes E.

Här skriver jag om familjelivet och andra tankar som snurrar runt i huvudet :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Gästbok

Pinky Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards