Min tankebubbla

Alla inlägg den 21 maj 2016

Av mammatillelise - 21 maj 2016 19:47

Känner mig hungrig och sötsugen hela tiden. Imorgon kommer Mathem leveransen, har beställt choklad och annat. Beställt en del olika pålägg för att E är väldigt förtjust i smörgåsrån just nu så jag försöker variera. Tror hon gillar dem för att de är knapriga och masserar tandköttet. Jag försöker med all sort bröd, men hon bara spottar ut allt förutom rån.


Nu har jag inte tränat med hjulet på flera dagar, har ju varit hos mamma i 2 dgr och var så trött igår så jag orkade inte med något. Det är inte lätt att träna med E hon vill vara med och peta på mig när jag tränar  .  M brukar distrahera henne så jag kan träna, när han är hemma. Nu åkte han till jobbet och vi är själva.


Av mammatillelise - 21 maj 2016 16:17

Lyssnar på denna hela dagarna och får gåshud varje gång, mäktig låt och mäktig röst. Så arg att Dami inte vann  


Av mammatillelise - 21 maj 2016 16:10

Och ska jobba på ett boende inatt.

Vi har varit på Leklust och köpt en titta känna bok :) Tkr att det är rätt få sidor i den och ingen vettig text, men meningen är väl att man ska mest känna i den.

Annars har jag varit trött hela dagen. Det är så fruktansvärt kvavt ute. Jag klarar inte av den sjuka värmen, kan det inte spöregna i några dagar så det slutar vara så varmt.

Av mammatillelise - 21 maj 2016 10:20

Är så glad att jag hittade den här. Har aldrig behövt innan vi fick barn. Nu när E kladdar så mkt med mat och sås som torkar in och lämnar fläckar ville jag köpa någon förbehandling och Ta bort är jättebra.

Den får bort alla jobbiga fläckar tex. från jordgubbar och tomater som är jättesvåra att få bort om man gnider för hand. Man bara sprayar, låter verka i någon minut och tvättar i maskinen och alla fläckar är som bortblåsta underbart! :)

Av mammatillelise - 21 maj 2016 09:46

Så fort jag slutade amma vaknade hon och började gallskrika. Tror att det är tänderna som är jobbiga. Brukar låta henne tugga på tandborsten, det tycker hon om. Var inte mycket sammanhängande sömn inatt, sen började hon vakna jättemkt på morgonen. Sömnbristen är verkligen det värsta som finns, men eftersom jag fortfarande ammar så orkar jag med dagen utan att ta tupplur :) Men det är påfrestande att vakna så många ggr.

Idag ska jag städa köket för jag inte hann igår. Sen vill vi åka till Leklust och se om de har någon titta känna bok. Får se om vi lämnar E hos farmor eller om vi tar med henne.

Jag har packat mina byxor som ska i retur och beställt nya från Halens. Får se om jag är nöjd med de nya, annars åker de i retur också. Jobbigt att skicka tillbaka, frakten kostar både fram och tillbaka så det blir dyrt. Men jag måste hitta ordentliga sommarbyxor, vill inte gå runt och svettas i jeans.

Presentation


Välkommen till min blogg om allt och inget :D

Jag bor i Skåne med min man M och dotter E. Har tagit tandsköterskeexamen i jan. 2015, två veckor efter föddes E.

Här skriver jag om familjelivet och andra tankar som snurrar runt i huvudet :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Gästbok

Pinky Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards