Min tankebubbla

Alla inlägg den 4 maj 2016

Av mammatillelise - 4 maj 2016 10:46

E har varit förkyld längre än jag trodde. Hon verkade vara bättre i några dagar sen hos mamma blev hon jättesnuvig igen. Nu verkar det börja släppa iaf.

Igår blev jag kallad till intervju för tsktjänsten på Väla. Mycket oväntat, trodde inte de skulle ringa mig alls. Det är nu 17 st sökanden, ansökan är fortfarande öppen till 11e maj. Hon frågade om barnomsorgen för jag skrev att jag kan börja tidigare och lösa det privat. Nu vet jag inte riktigt ifall farmor kan passa E så mycket fram till förskolestarten. Jag har igår börjat ringa för att få klarhet i om det går att skola in tidigare än 15e aug om jag skulle få jobbet.

Ringde kommunen igår och de sa att jag skulle prata med någon från utbildningsavdelningen. Försökte nå henne halva dagen idag. När jag till slut får prata med henne så säger hon att jag ska kontakta förskolan. Så irriterad jag blev, kunde de inte ha gett mig denna information när jag ringde igår. Nu har jag mailat förskolan, det står att de ska höra av sig inom 48 timmar. Hoppas vi kan skola in tidigare, om jag får jobbet.

Jag ska på intervju på måndag. De vet att inte har jobbat något och hoppas att de inte ska begära referenser, för jag har inga färska referenser.

Nu är jag stressad och beter mig som om jag har redan fått jobbet, måste lugna ner mig. Tyckte det var konstigt att de ringde medan ansökan är fortfarande aktiv. De brukar vänta med urvalet tills sista ansökningsdatumet har passerat.

Samtidigt har jag rejält dåligt samvete av att lämna E på heltid redan. Jag vill ju inte!!! Men det är guld värd att få jobba i samma stad, speciellt på ett väletablerad köpcentrum. Det hade varit jättekul. Har min optiker och frisören där. Men stressen att komma in i det hela, namn på alla material, själva assistans biten är väldigt stressande. Vissa behandlingar tycker jag är svåra att hålla koll på, tex endo med rotfyllningar och så. Så mycket som ska fram samma med extraktioner, veta vilken tång man ska ha. Var länge sen jag lärde mig ju.

Men får se vad förskolan säger går det inte så....Får jag inte jobbet så blir det 15 timmar som jag ville innan.

En sak är säker om jag börjar jobbar så kommer jag och M typ aldrig ses. Han jobbar jättemycket nu typ en ledig dag i veckan.

Presentation


Välkommen till min blogg om allt och inget :D

Jag bor i Skåne med min man M och dotter E. Har tagit tandsköterskeexamen i jan. 2015, två veckor efter föddes E.

Här skriver jag om familjelivet och andra tankar som snurrar runt i huvudet :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Gästbok

Pinky Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards