Min tankebubbla

Alla inlägg den 20 maj 2016

Av mammatillelise - 20 maj 2016 18:20

Är livsviktigt i dagens samhälle, både som kille och tjej. Har nu läst på Aftonbladet: Louise jagades av okänd man-då grep busschauffören in.


http://www.aftonbladet.se/svenskahjaltar/article22855320.ab


Vilken tur att det slutade väl. Fy fan, känner själv ångest när man läser hur mannen gick efter henne. Vilken tur att det slutade väl, att chauffören ingrep och visade civilkurage.

Jag har en burk Pangsprej med mig i fickan, borde kanske skaffa ett överfallslarm. Det finns ett som heter Ila dusk och låter som ett tjutande kvinnoskrik. Den här typen är ju den mest effektiva då folk reagerar snabbast på skrik än vanlig pipande ljud som kan förväxlas med ett billarm.

Jag har tränat Krav Maga självförsvar i bara 3 månader, saknar det jättemycket. Var så kul, men var typ enda tjejen där och vill inte träna utan M. M tyckte om det, men vet ju inte om han ska hinna träna nu för han kan bli inringd när som helst. Så vi har inte förlängt.

Iaf det viktigaste de lär ut är: undvik jobbiga/farliga situationer så gott det går. Om du ser en skum man eller ett gäng som står och hänger välj en annan väg. Ja, man får kolla över axeln och åt sidorna ofta och kanske undvika att vara på folktomma ställen sent på kvällen. Om man ändå råkar ut för något så gäller det att slå, klösa, armbåga, knäa och trampa så mycket man bara kan. Man hoppas ju att det inte går så långt och då är det bra att ha ett larm för att påkalla uppmärksamhet eller förvirra en potentiell gärningsman.

Ila dusk larm. Aktiveras genom att dra ut sprintern.

Kan användas som väskprydnad :)

Av mammatillelise - 20 maj 2016 15:06

Nu är vi hemma och jag har provat byxorna. Sommarbyxorna är jag inte nöjd med, för långa utan möjlighet att justera längden och mycket skrynklig material. Ska skicka tillbaka och beställa andra från Halens, den här gången. De hade sommarbyxor med dragsko så där kan man justera längden iaf.

Jeansen är jag jättenöjd med, behåller stl 40. 38 var för litet. De sitter skönt och det är strech i dem. Själva tyget är dock rätt tunn, hoppas det håller länge iaf.

Av mammatillelise - 20 maj 2016 08:22

Jag har glömt att ta ut tekakor till frukost från frysen igår. Tog ut nu och väntar på de ska tina. E är redan igång och springer fram och tillbaka med sina böcker :D

Idag är det mulet och regnigt, jättetråkigt vädret. Vet inte exakt när vi ska åka hem, blir nog vid 11-12 tiden. Hoppas att det är lite folk på tåget.

M borde vara ledig idag och till helgen. Får se om jobbet ringer eller om han får vara ledig.

Presentation


Välkommen till min blogg om allt och inget :D

Jag bor i Skåne med min man M och dotter E. Har tagit tandsköterskeexamen i jan. 2015, två veckor efter föddes E.

Här skriver jag om familjelivet och andra tankar som snurrar runt i huvudet :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Gästbok

Pinky Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards