Min tankebubbla

Alla inlägg den 22 maj 2016

Av mammatillelise - 22 maj 2016 22:00

E är 16 månader nu och om två månader ska vi till BVC. Jag har läst att de ska bland annat kolla talutvecklingen. Det vanliga är att barnet ska kunna 5-8 ord och förstå ett antal ord.

E förstår jättemycket, men säger inte ett ord. Det enda hon säger är mamma, pappa och ett antal djurläten. Så ja lite orolig för det, hoppas att de inte säger att hon är sen i utvecklingen. Jag läser böcker till henne, försöker göra det ofta. Hon verkar mest intresserad av att bläddra och titta på bilderna dock.

Hon lärde sig gå rätt plötsligt, gick med lära gå vagnen lite och sen började hon ta allt fler steg själv. Så där har hon utvecklats snabbt.

Av mammatillelise - 22 maj 2016 15:50

M tog med E, efter att jag har tjatat, och åkte till Väla. Han ska till Apoteket och köpa desinfektionssprit och kanske någon tåhätta för att skydda tån. Han behöver även köpa några bomulls T-shirts att ha under skyddsvästen, blir rätt svettigt annars. Hoppas att han kan få en personlig väst efter VU2, då måste han ha västen på sig hela tiden, lika bra tkr jag. Det är mkt skönare med egen väst än de som andra haft på sig, svettiga och allt, blää...


M kommer nog ringa till vårdcentralen imorgon angående sin tå, får se om han får någon tid. Aldrig mer 1177, fy fan vilka inkompetenta idioter  . När man googlar så kommer det upp massa trådar om hur otrevliga de är.


Ikväll ska vi göra potatisgratäng i ugnen med lövbiff och sallad. Kanske E ska få i sig lite gratäng också. Om hon inte ska äta den då får hon lite smörgåsrån med färsost och gurka, hon älskar gurka. Ska äta lite choklad till efterrätt så jag blir mätt för engångsskull . Får se om jag orkar träna med hjulet ikväll, var ett tag sen.





Av mammatillelise - 22 maj 2016 11:02

Ringde nu imorse för M kom hem och klagade på sin tå som fick en klämskada för 2 månader sedan. Den är helsvart, slutat växa och nu är det rött och det kommer ut var.

Jag får prata med sjuksköterskan Torleif. Han låter som att han kommer somna snart, pratar knappt, helt nonchalant, ointresserad och dödstrött på sitt jobb. Verkar inte vilja prata alls. Jag förklarar allt och frågar ifall M ska gå till vårdcentralen och han säger att M får ringa själv för att göra bättre bedömning. Han var väldigt otrevlig i tonen när han sa det också. Ville bara få slut på samtalet.

Jag frågade om det är normalt med såna symtom för han verkade inte bidra i diskussionen. Då säger han helt nonchalant: "Ja, normalt och normalt. Helt normalt är det ju inte, låter som att det är på väg åt fel håll"

För helvete hur kan såna människor få jobba inom sjukvården eller sitta i telefon och ge råd. Han försökte inte ens vara trevlig. Fan så dåligt!!! De säger att samtal spelas in, man undrar om det är sant med tanken hur dom pratar med folk. Så arg, vill nästan klaga någonstans. Aldrig fått så dåligt bemötande någonstans.

Det är bättre att ringa direkt till vårdcentralen. 1177 känns sjukt oproffsigt, trots att det är sjuksköterskor som sitter där. Ja, sjuksköterskor som är dödströtta på sitt jobb.

Skola om er istället om ni inte orkar prata eller vara trevliga mot folk som ringer och vill ha råd!! Det kanske är en jättesjuk person ni pratar med!!

Presentation


Välkommen till min blogg om allt och inget :D

Jag bor i Skåne med min man M och dotter E. Har tagit tandsköterskeexamen i jan. 2015, två veckor efter föddes E.

Här skriver jag om familjelivet och andra tankar som snurrar runt i huvudet :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Gästbok

Pinky Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards