Min tankebubbla

Alla inlägg den 16 maj 2016

Av mammatillelise - 16 maj 2016 23:14

Jag hade köpt hem en och har nu köpt till 3 böcker till: Pino och pottan, Pino badar och Pinos affär. E vill ofta sitta i famnen och bläggra i böcker, hon pekar på bilderna också.

Pino böcker har korta meningar så det är bra då hon inte orkar lyssna på långa berättelser än, utan vill mest bläddra och titta på bilder.

Av någon konstig anledning har E börjat gallskrika när vi försöker bada henne. Ingen aning vad det beror på, hon tyckte om att bada innan. Hon vägrade sätta sig ner i baljan så vi fick duscha av henne. Jobbigt att vi behövde vara 2, det gick så bra att bada henne innan. Hoppas det går över. Jag har börjat ställa baljan i badkaret, kanske det hon tycker är obehagligt...

Av mammatillelise - 16 maj 2016 18:58

Har vi gjort idag. Vi har 8 favoriter som vi knappt tittar på. Jag titar på tv just nu, men det kostar för mkt för rätt tråkiga kanaler. Vi kollar ändå mest på Netflix.

Imorgon ska M sova till typ 13-14 sen på kvällen ska vi äta hos hans mamma hon behöver även hjälp med en ny mobil. Skönt att vi slipper laga mat imorron :D

E tkr det är så kul att städa :)

Av mammatillelise - 16 maj 2016 16:16

Har det varit. Dåligt väder och allmänt deppig har jag känt mig. Dumma jobb hör inte av sig efter intervjun, Gud så arg jag är. Känns som att jag velar fram och tillbaka mellan att vilja jobba och vara mer hemma med E. Det finns inga deltidsjobb som tandsköterska så jag kan inte gå in och kräva deltid. Det får i såfall vara efter att man fått fast anställning då kan jag begära att gå ner till 75%, men då känns det som att man sviker arbetsgivaren. Jaja, vi får väl klara oss på Ms lön och senare min a-kassa. Får se om jag kommer in på någon utbildning, vet inte ifall vi ska ha råd för mig att plugga.


Arbetsgivare väljer säkert bort småbarnsföräldrar för de tror att man kommer begära deltid förr eller senare eller skaffa fler barn haha, så de är nog inte villiga att ta den risken. Fast hade man haft erfarenhet och mkt bra referenser hade det säkert gått. Jag har inga färska referenser, förutom min sista praktikplats (över 1 år sen) där jag hade en urusel handledare, de brydde sig inte ens.. Jag ligger nog inte så bra till i det hela.


M ska jobba natt idag. Vi ska äta nu och sen kommer han åka. Jag måste egentligen fixa lite i köket men det är inte så lätt när E vill vara överallt och vill att jag tar upp henne :)

Presentation


Välkommen till min blogg om allt och inget :D

Jag bor i Skåne med min man M och dotter E. Har tagit tandsköterskeexamen i jan. 2015, två veckor efter föddes E.

Här skriver jag om familjelivet och andra tankar som snurrar runt i huvudet :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Gästbok

Pinky Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards