Min tankebubbla

Alla inlägg den 23 januari 2016

Av mammatillelise - 23 januari 2016 20:58

Har det varit idag. Av någon konstig anledning så äter E hos mormor. Det är inte mycket mat som E äter, hon har mest fastnat för gurka, smörgåsrån med pastej och pasta. Kött, kyckling och fisk spottar hon ut. Hemma har hon börjat med att spotta ut all mat, men hos mormor så åt hon både pasta och smörgåsrån med god aptit. Hon kanske vill vara i famnen när hon äter så det ska vi försöka med hemma.

Vi har börjat sätta E på pottan och än så länge har hon kissat i den 2 gånger, vår duktiga älskling :)

M har smsat och har inte gjort så mycket idag. Vi verkar ha fått problem med datorn, efter att han började spela Star Wars. Spelet verkar förstöra grafikkortet och det är han lite sur över.


Av mammatillelise - 23 januari 2016 15:12

Nu är vi hos mamma och jag försökte vila lite, svider i ögonen, men det går inte. Lyckas inte somna alls, får försöka lägga mig tidigare ikväll. Kan bero på att jag är nervös inför nästa vecka, då ska ju M få reda på ifall han har gått vidare i rekryteringen till Securitas. Skulle det brista så har han även anmält sig till BYAs väktarutbildning, har redan fått en betalningslänk innan han kan göra testerna där. Men det väntar han så klart med, får han jobbet så betalar Securitas den utbildningen.

Nästa vecka ska det tvättas och städas. Es mor-och farföräldrar kommer på hennes födelsedag och det ska vara rent :)

Av mammatillelise - 23 januari 2016 09:12

E sov rätt dåligt inatt, vaknade flera gånger och ammade. Tror mest hon använder mig som napp. Hon äter väldigt dåligt just nu också, mittersta tänderna i överkäken har precis brutit genom. Odontologisk benämning på tänderna som är på gång är 51, 61, 71 och 81 :)

Nu måste vi gå upp så vi hinner med tåget. M kör oss till Knutpunkten och sen ska han iväg på skyttetävling. Japp, vi har en pistol hemma på 22 kaliber. Det går att hyra pistoler på klubben, men är smidigare med en egen så den har han i vapenskåpet.

Trött man är då, brukar sova till 11 annars för att sova ikapp alla uppvak. E är också trött, hon blir ofta grinig på tåget.

Presentation


Välkommen till min blogg om allt och inget :D

Jag bor i Skåne med min man M och dotter E. Har tagit tandsköterskeexamen i jan. 2015, två veckor efter föddes E.

Här skriver jag om familjelivet och andra tankar som snurrar runt i huvudet :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Gästbok

Pinky Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards