Min tankebubbla

Alla inlägg under januari 2016

Av mammatillelise - 4 januari 2016 17:13

Har inte gjort något idag, bara städat i köket..igen. Ville egentligen storstäda hela lägenheten, men har inte orkat.  

 

Har haft mensvärk till och från under dagen, undrar ifall den kommer nån gång eller ska det fortsätta strula för att jag ammar. Känner mig riktigt seg idag   

 

Är så trött på att sitta hemma i myskläder med mjölkfläckar på i snart 1 år!!. Känner att jag deppar ihop ibland, försöker dock hålla humöret uppe. Har inte sminkat mig på 1 år, nä måste hitta ett jobb nuuuu innan jag förfaller helt! Trots allt detta så älskar jag min bebis över allt annat.

 

Graviditeten och förlossningen har varit underbara, jag var livrädd för förlossningen. Ville till och med ha kejsarsnitt, läste en massa skräckhistorier om smärta och komplikationer. Men det fick jag inte för det fanns inga medicinska orsaker. Ville ha epidural till varje pris, men det gick väldigt fort så jag fick klara mig på bara lustgas och det gick hur bra som helst. Var så stolt över mig själv och helt överlycklig när jag fick bebisen på bröstet.

 

Längtar till vi kan bli gravida igen, jag måste bara jobba några år innan och vill att E blir lite äldre. 

 

Bilden på magen 1 månad och 2 veckor innan förlossning   

 

 

 

Av mammatillelise - 4 januari 2016 13:41

Idag har vi vaknat vid 11-tiden. E sov rätt ok, var övertrött igår och somna rätt så snabbt  . Frukost ville hon inte äta. Igår åt hon lite pannkaka och gurka på kvällen, så något får hon i sig i alla fall.

 

Inatt gick ansökningstiden till Helsingborgstjänsten ut, det är 45 sökanden. Får se om man har tur och blir kallad till intervju, men det tror jag inte. Det finns säkert de som har mycket erfarenhet bland sökanden. Detta var också receptionisttjänsten, tror att många vill sitta i receptionen och slippa assistera. Det är så lugnt i receptionen, därför sökte jag jobbet, kliniken är dessutom väldigt nära. Hade varit så skönt att slippa pendla till Malmö t.ex där de flesta jobben finns. 

 

För M har det inte varit lätt på arbetsmarnaden. Han har aldrig haft ett fast jobb . Han har en YH-utbildning som 3D-artist och jobbade ett tag på ett företag som han hade sin praktik på. De blev tvungna att säga upp honom pga. deras största kund hade valt en annan leverantör. Sedan dess har han jobbat på olika lagerjobb som timaställd och fick så småningon sluta på grund av arbetsbrist. 

 

Nu har han sökt utbildning som trafiklärare och jobb som väktare på Securitas och G4S. Dessa är nattjobb som ronderande väktare. Jag vill verkligen att han får något jobb, men kommer vara orolig om han ska gå runt själv på natten och göra ronder    Så det är verkligen inte lätt med jobb. Jag hoppas att jag får något, då får jag avbryta min föräldraledighet så får M vara hemma med E. Om M inte får väktarjobb så vet jag inte vad han ska göra. Han har redan sökt flera högskoleutbildningar och inte kommit in.

 

Jag kommer också fortsätta söka tandsköterskejobb, finns många ute. Men efter ett tag så börjar man faktiskt undra om det är något fel på en, när man inte ens kommer till intervju. Allt detta med intervju och tillsättning känns som ett stort lotteri. 

 

 

 

 

 

Av mammatillelise - 4 januari 2016 00:16

Vi försökte titta på Sällskapsresan ikväll, gick väl så där :) E ville krypa fram till TVn och ställa sig upp på knäna hela tiden, så vi fick springa fram o tillbaka   

Rätt trött nu, hoppas E sover ok inatt. Måste städa i köket imorgon. Det blev så sent med pannkakorna ikväll så köket ser ut som ett katastrofområde.

God natt   

Av mammatillelise - 3 januari 2016 20:18

Har varit en lugn kväll  .  Vi har lagat spaghetti med köttfärssås. E fick lite spagetti på sin lilla tallrik som hon tog med pincettgreppet och stoppade in i munnen.  Jag är glad att hon fick i sig lite mat. Själva köttfärsen tyckte hon inte om, spottade ut den. Hon verkar inte gilla kött alls, än. Hon blev så trött av maten att hon somnade själv utan amning  


Nu står jag och steker tunna pannkakor dessa blir mycket bättre än bananpannkakorna från imorse   Vi ska äta dem med karameliserad mjölk.


Har kollat på hur många sökande det är till tjänsterna som jag har sökt. Helsingborg 44, Lund 5 och Landskrona 8. Tycker att det börjar se lite dyster ut för min del   

Av mammatillelise - 3 januari 2016 15:44


Idag körde vi till Väla, var fortfarande rätt mycket folk där och det är jättekallt ute    Vi gick runt lite i butikerna sen bestämde vi oss att äta lite på restaurangtorget. Vi beställde kycklingspett, friterade räkor och vårrullar på WOK kitchen. Det var gott och mättande . E har fått sitta i en hög barnstol och sträckte sig efter ALLT. Sträckte sig för att komma till mig hela tiden och till sist blev hon trött och började storgråta. Hon ville amma ,men jag kan inte bara amma henne där på torget  


Hon lugnade ner sig, i vagnen, när vi gick till bilen och somnade till när vi körde iväg. Vi hade stannat till vid Engelbrektsboden och köpte några extra kläder till E. Var trevligt med lite frisk luft   

Av mammatillelise - 3 januari 2016 11:31


Jaha, morgonen började med misslyckade bananpannkakor. Såg ett recept i Expressen att man behöver en banan och ett ägg räknat per person. Tog 2 bananer och 2 ägg och det blev inte gott alls,  det var nästan omöjligt att vända pannkakorna. Pankakorna gick sönder och det blev gegga av det och smaka äckligt    Det såg så gott ut på bilden.


Idag var det fint, soligt och riktigt kallt, skulle vilja åka till Väla och ta en fika. Men alla är fortfarande säkert där, blir trångt med vagnen som igår på Mio. Herregud de får väl anpassa

utrymmet i butiken lite, så man kan röra sig och komma förbi . Fanns flera vagnar där dessutom.


Inatt sov vi rätt Ok också, var några uppvak men inte lika ofta skönt  

Av mammatillelise - 2 januari 2016 21:54

Kollar på Spy Hard, en parodi på James Bond filmer, med Leslie Nielsen. Rolig film :D

Sen ska vi lägga oss beroende på när E somnar, hon sov rätt ok inatt faktiskt. Det var lite uppvak men inte lika många som annars. Hoppas hon sover lika bra inatt   

Av mammatillelise - 2 januari 2016 15:06


Yeeey, vi beställde en soffa till mamma på Mio med hemkörning, montering och bortforsling av den gamla. Jättesmidigt, tycker att fler affärer ska kunna erbjuda dessa tjänster.  

På vägen hem köpte vi Whopper meal på Burger King, får äta nåt nyttigare ikväll  


Har läst på Aftonbladet att dräktiga kossor fick akutslaktas efter att de bröt bakbenen pga raketer som brändes av intill hagen. Så sorgligt och onödigt, det borde införas licens för fyrverkerier eller förbjudas helt för privatpersoner. Kommuner borde orda evenemag med fyrverkerier på Nyårsafton. Det skrivs så mycket om att folk skadas och att oupfostrade idiotungar skjuter mot poliser, människor och mot djur. Det är inte värt det...Jävla djurplågare.

Presentation


Välkommen till min blogg om allt och inget :D

Jag bor i Skåne med min man M och dotter E. Har tagit tandsköterskeexamen i jan. 2015, två veckor efter föddes E.

Här skriver jag om familjelivet och andra tankar som snurrar runt i huvudet :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Gästbok

Pinky Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards