Min tankebubbla

Alla inlägg den 24 december 2015

Av mammatillelise - 24 december 2015 23:14

Usch, 16e jan är det ett år sedan jag tog min tandsköterskeexamen, 31 jan fyller min lilla älskling 1 år.

Jag har sökt 2 tsk tjänster, ena har 35 sökanden andra tjänsten är ett vikariat på 8 mån med bara 5 sökanden, än så länge. Trots att det bara är 5 sökanden hur stor är chansen att ett småbarnsförälder får jobbet?

Lillan är såå mammig just nu också, hoppas att pappan klarar av att vara med henne hela dagarna.

Jag längtar efter arbetslivet jättemycket, speciellt med tanken på att jag inte har någon riktig tsk ergarenhet än. Får se om man blir kallad till intervju iaf    Samtidigt så är jag orolig att jag lämnar henne för tidigt och inte kommer ha tid för henne med tanken på pendlingen   

Av mammatillelise - 24 december 2015 11:46




Av mammatillelise - 24 december 2015 08:12

Har knappt sovit något inatt. Lillan vaknar stup i kvarten och gallskriker. Det enda som kan få tyst på henne är amning. Pappa som tröstar duger inte, ingenting duger, utom amning.

Jag har börjat söka jobb, vill verkligen ut i arbetslivet igen. Då måste pappan vara hemma med dottern, men hur kommer det gå? Får så dålig samvete. Men förr eller senare måste man sluta amma.

Hon äter dåligt också, vill sluta amma så hon kan äta bättre och sova bättre. Men huuuuur gör man???   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till min blogg om allt och inget :D

Jag bor i Skåne med min man M och dotter E. Har tagit tandsköterskeexamen i jan. 2015, två veckor efter föddes E.

Här skriver jag om familjelivet och andra tankar som snurrar runt i huvudet :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Gästbok

Pinky Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards