Min tankebubbla

Alla inlägg under april 2016

Av mammatillelise - 18 april 2016 22:06

För M att hålla reda på. Han sa att han är orolig för det finns en stor risk, enligt han som höll intron, att man bevittnar många inbrott. Jaha, jag som trodde att ronder skulle vara säkrare än boenden. Nu verkar det vara bättre på boenden för där är de minst två, på de flesta boenden, sa de idag.

M måste lära sig hantera radion och de olika koderna för att anropa olika enheter. Det kommer vara massa nycklar att hålla reda på. Han måste kunna orientera sig på de olika objekten. Det måste ju finnas hur många objekt som helst. Tror inte de hinner gå igenom alla under dessa 160 timmar. Arbetsledarna sa att deras ambition är att nya väktare ska alltid ha någon med sig, nu under praktiken, men det kan skita sig någon gång och då är de själva. Orka komma till ett nytt objekt och ringa och fråga om objektets rondrutiner.

Så här spontant tycker jag att det är sjukt läskigt att vara ute på industriområden, ensam, mitt på natten...Trots detta så är det ändå många som jobbar som väktare till och med kvinnor och det är detta faktum jag får trösta mig med. Det jobbar många kvinnor i branschen trots risken.

Av mammatillelise - 18 april 2016 17:08

Nu har M haft into och fått uniform, han börjar på onsdag. De ska börja med rondering så det blir mycket nattarbete nu i början. Han som höll i intro var ju tvungen att skrämmas lite. Han sa att det är mycket knivar och pistoler ute på stan vid ronderingar, bland annat. Nu ska M gå bredvid iallafall, men sen när han ska jobba ensam kommer jag vara sjukt orolig.

VU2 är också bokat till den 13e juni. Hotellet M bodde på under VU1 är fullbokat hela sommaren så de ska se ifall de kan boka ett vandrarhem istället. Hoppas det finns lediga rum, det blir jobbigt för M om han ska få köra fram och tillbaka.

Bilen blir förhoppningsvis klar på onsdag så M kan köra till jobbet.

Mina böcker om barn har kommit. Ska försöka läsa lite under kvällen :)

Av mammatillelise - 18 april 2016 08:58

E vaknade flera gånger med panikskrik. Har hon jobbiga drömmar? Jag är rätt trött nu och E har vaknar så jag får väl stiga upp.

M har lämnat in bilen och ska till Securitas om några timmar. Han får cykla ner. Han är på bättre humör nu iallafall. Jobbigt om ljudsystemet gick sönder men då skulle han sett till att skydda det på något sätt. Det är inte Es fel.

Av mammatillelise - 17 april 2016 23:38

Det verkar som att det är något fel på våran ljudsystem till Tvn. M har kommit in nu och småsurar och suckar.

E har varit på högtalarna jättemycket, tar bort skyddet och petar på dom. De fungerade bra igår. Jag tyckte inte att hon var på dom så mycket idag att de skulle gå sönder. Iallafall så säger han att ljudet är nästan borta och nya är jättedyra, det har vi inte råd med. Jag kan tycka att han borde ha varit bättre på att säkra saker han är rädd om, nu när vi har barn.

För övrigt så är han jätteglad när vi åker iväg i två dygn till min mamma. Ibland undrar jag om han saknar oss...Han säger att han gör det, men det verkar inte så.

Jag vet att jag vill ha fler barn, vi sa att vi skulle ha två barn. Jag vill helst ha fler, men gick på Ms linje. Nu verkar han vara tveksam till ifall han vill ha fler barn. Vi är båda ensambarn, jag har bara min mamma och skulle älska att ha MINST ett syskon. Det gör mig så arg att han inte bryr sig ifall E blir ensambarn. Han säger att han inte orkar med sömnbristen och annat, men det är jaaag som tar det mesta. Jag åker till och med iväg och ändå så surar han. Fan sä arg jag blir...

Det hade inte skadat om jag hade fått åka till mamma, utan E och fått sova en sammanhängande natt. M hade kunnat passa E men det vågar han inte för E vill amma så ofta. Det vill hon bara när jag är närvarande. Tycker inte om att han inte kan vara självständig med henne...

Får se om han fortsätter sura imorgon..

Av mammatillelise - 17 april 2016 21:41

Hon är så snabb nu, hur länge använde hon lära gå vagnen, någon vecka eller så. Helt otroligt.. Vi hade även köpt en lära gå stol, men hon försökte inte gå när hon satt där. Tror dock att hon lärde sig stå med dess hjälp.

Vi får sätta spärr på fler kökslådor. Det enda hon gör nu är att gå till köket, öppna lådorna och gå runt med grejer hon tar ut :D

Nu verkar hon ha somnat iallafall :)

Av mammatillelise - 17 april 2016 18:00

Det är jag det. M gick till affären och jag tjatade att han slulle köpa en choklad till mig, igeen :D Idag ska jag iallafall träna med maghjulet, innan jag ska ducha.


Jag har varit vaken sen 8 imorse då E vaknade. Jag sov mer eller míndre bättre än igår, men är redan trött för att vi var uppe så tidigt. 


Det blev ingen promenad från centralen hem, för det var såå kallt. Jag hade varken mössa eller vantar med mig och hade en jättetunn jacka. Brr, frös till en isbit så vi tog bussen hem. Jag avskyr att åka buss med barnvagn, men det gick bra. Det var lite folk en tidig söndagsmorgon.


Tidigt imorgon ska M lämna in bilen på reparation och sen ska han på introduktion, den tar ca 3 timmar. Vi får se när han börjar jobba :)



Av mammatillelise - 16 april 2016 23:10

En natt med uppvak varje timme. Tror att jag går under snart. Ibland sover E mycket bättre för att sedan vakna varje timme i flera nätter. Nu är vi hos mamma och här sover hon mycket sämre. Hemma sover hon lite längre på morgonen, då kan jag också sova ikapp lite. När vi är här så vaknar hon jättetidigt och jag måste gå upp med henne.

Jag blir sååå sur och lättirriterad på allt och alla. Tänker att jag borde sluta amma, lättare sagt än gjort. Det finns ingen garanti att hon ska sluta vakna om jag slutar amma. Hur ska vi få henne att somna och komma till ro utan amning? Det är så mysigt att amma till sömns och ja, det är jobbigt på nätterna om det blir mycket ofta.

Jag tror att hon vaknar för att hon drömmer oroligt, hon har precis lärt sig gå och det blir säkert mycket att bearbeta under dagen. Det kan även vara tänderna, som jag har nu sagt flera gånger. Hon har dock inte fått fler tänder än. Ibland undrar jag om hon är hungrig, vi erbjuder mat hela tiden och hon vägrar. Vad ska man göra då? Kan ju inte tvinga i henne maten...Någon kväll kan hon äta rätt ok och sover bättre, då tror man: hon är säkert hungrig när hon vaknar. Sen en annan kväll vaknar hon ändå, trots att hon har ätit. Jag får härda ut, det är inte så varje natt iallafall.

Av mammatillelise - 16 april 2016 19:48

Vi har inte gjort så mycket, mest tar det lugnt och roar oss åt E. Hon är så glad nu när hon har lärt sig gå. Hon har även lärt sig att ta sig upp på soffan och ner igen, helt själv. Duktiga älskling <3 :)

Imorgon tar vi tåget hem och jag ska gå från centralen, skönt med motion. Jag hinner gå på 30 min. Det kändes som en jääääättelång sträcka innan, men inte nu längre. Har väl vant mig, antar jag. Måste träna med maghjulet imorgon också, har hoppat över några dagar nu.

Presentation


Välkommen till min blogg om allt och inget :D

Jag bor i Skåne med min man M och dotter E. Har tagit tandsköterskeexamen i jan. 2015, två veckor efter föddes E.

Här skriver jag om familjelivet och andra tankar som snurrar runt i huvudet :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Gästbok

Pinky Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards