Min tankebubbla

Alla inlägg den 3 april 2016

Av mammatillelise - 3 april 2016 20:45

Vi har alltid svårt att planera vad vi ska äta varje dag, så nu tänkte vi testa att göra matsedel varje vecka. Det kanske blir lättare när man vet vad man ska förbereda och köpa. Det är så svårt att komma på vad man ska äta samma dag.

Nu har jag kollat några recept och sammanställt sedel för två veckor. Hoppas det ska fungera bra och att det blir gott :)

Utifrån recepten har jag bestält mat från Coop.se Har dock inte beställt grönsaker. Av någon konstig anledning tycker jag att beställda grönsaker smakar äckligt, både från Coop och Mathem. Grönsaker ska vi köpa i en fysisk affär :)

Av mammatillelise - 3 april 2016 14:46

E sov rätt ok halva natten, jag blev glad och förvånad :) Men sen vaknade hon vid 4-tiden och ville bara amma, så fort jag tog bort blev hon hysterisk. Vet inte vad det beror på, hon brukar somna om rätt snabbt när hon ammas, kanske hade hon ont i magen. Hon sov djupt för det mesta inatt, ibland sover hon bättre och länge. Tror att hon vaknar för att hon är hungrig, hon äter ju så dåligt.


Har känt efter lite och det verkar som att hörntänderna är på gång. Om alla tänder ska börja komma samtidigt, så kan det vara orsaken till att hon inte äter vilket leder till ständiga uppvak. Hennes tänder är ju rätt försenade, hon har bara fyra framtänder. De andra borde ha börjat visa sig för ett tag sen, men  nej. Hon ör grinig och mammig just nu också.


Ny vecka framför oss och vi fortsätter vänta på att Securitas ska höra av sig. Det är rätt tajt med pengarna också pga. våra CSN lån. Vi ska egentligen betala under samma månader, därför bestämde jag att betala i förväg så vi slipper ge 4000 kr under en månad. Men nu måste vi ändå betala 1800 kr två månader i rad, så det är jobbigt.


Presentation


Välkommen till min blogg om allt och inget :D

Jag bor i Skåne med min man M och dotter E. Har tagit tandsköterskeexamen i jan. 2015, två veckor efter föddes E.

Här skriver jag om familjelivet och andra tankar som snurrar runt i huvudet :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Gästbok

Pinky Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards