Min tankebubbla

Alla inlägg den 22 april 2016

Av mammatillelise - 22 april 2016 22:42

Maj har kommit, det blir bara nattpass. Är väl asylboenden och ronder. Han ska jobba jättemycket typ jobba natt, hem, sova och sen iväg igen. Får han vara hemma typ 3 timmar. Han tycker om att jobba natt men han är ju sjukt trött för han sover så dåligt på dagen. Bra med schema så kan jag planera vilka dagar jag ska till mamma och så.

Ronderna är det som är mest tekniska och svåraste. Det behöver man verkligen lära sig. Alla nycklar att hålla koll på, PDAn, alla koder, mm. Det borde sitta någonlunda bra efter alla dessa pass som är direkt efter varandra. Sen kommer han ju också ha sammanhängande ledighet, ibland på 4 dagar :)

Av mammatillelise - 22 april 2016 20:31

Det gick bra för M på jobbet idag, skönt. Äntligen ett jobb han trivs med. Det var två stycken som blev lite hotfulla men lugnade ner sig efter tillsägelse från Migrationsverket så M behövde inte ingripa. I deras logg stod att det var någon person som var hotfull och vägrade lämna platsen på tillsägelse från väktaren så de fick tillkalla polis. Det är ett roligt och varierande jobb så länge inget händer. M hörde inte av sig på hela dagen så jag var jätteorolig. Han hade inga raster bara 15 min lunch och han fick stå hela dagen.


Vi har redan ätit och ska snart lägga E och jag lägger mig med henne annars vaknar hon, så klart. Jag brukar surfa på mobilen och spela Clash Royale innan jag somnar. Imorgon ska vi lämna E hos farmor och åka till Ikea, vi ska köpa fler spärr till lådor. Jag blir snart tokig av att lägga tillbaka allt som E tar ut, hela tiden. M behöver klippa sig så det ska han också göra, sen ska vi ha lite egen tid innan vi hämtar henne. På söndag åker vi till min mamma och M ska på skyttetävling som håller på i 6 timmar, om han inte blir inringd.  

Av mammatillelise - 22 april 2016 10:10

Jobbar dagtid som idag, han slutar 15. Vet inte än om han ska jobba i helgen. Nu blev jag också riktigt sugen på att bli väktare haha :) Jobbet är varierande och inte fysiskt tung, kan dock bli psykiskt tung beroende på vilka människor man får handskas med.

Jag har kollat lite vilka tandsköterskejobb som finns ute och det kommer ut väldigt få, de flesta i Malmö, om nåt Samtidigt vill jag vara hemma med E längre. Hon får börja förskola men ha korta dagar och inte varje dag.

Får se hur det blir med utbildningar jag har sökt, vi kommer säkert klara oss på Ms lön om han får timmar hela tiden. Men tänk så slutar dom ringa eller ringer mycket sällan. Jag hade gärna jobbat deltid 50% eller 75 % i samma stad, det hade varit bäst. Det är så svårt att få jobb i samma stad, så får se hur det blir...

Presentation


Välkommen till min blogg om allt och inget :D

Jag bor i Skåne med min man M och dotter E. Har tagit tandsköterskeexamen i jan. 2015, två veckor efter föddes E.

Här skriver jag om familjelivet och andra tankar som snurrar runt i huvudet :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Gästbok

Pinky Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards