Min tankebubbla

Alla inlägg den 12 april 2016

Av mammatillelise - 12 april 2016 21:18

Lite klämgröt, vi får se hur hon sover inatt. Vissa nätter sover hon mycket bättre än andra men då är det kanske inte amningen, utan annat som bekymrar henne. Handen kanske kliar eller så är hon hungrig helt enkelt. Hon totalvägrar äta innan läggdax. Idag åt hon lite mer än hon brukar och drack ur pipmuggen, hon tycker om att bita på den :) Jag sover med M och E inatt.

Nu har E somnat. Vi ville natta henne innan hon blev övertrött, hon gick upp lite efter 8 idag. Det finns en stooooor möjlighet att hon vaknar om några timmar vid 23 tiden och är jättepigg. Då får jag väl försöka amma till sömns igen. Jag är rätt trött nu också, för jag var uppe med E.

Väskan till vagnen och böckerna är skickade. Ska bli jättekul att läsa mer av Jesper Juul :)

Av mammatillelise - 12 april 2016 16:08

Beställde en stroller organiser på http://www.babyshop.se idag. Ska bli mycket smidigare att hålla koll på nycklar, mobilen och andra småsaker. Finns även plats för 2 flaskor en till bebis och en till förälder :)

Vi ammar fortfarande till och från under dagen, ska försöka sova på soffan idag. M är väldigt anti och tror inte att han ska kunna lugna E om hon vaknar på natten och vill amma. Så svårt det här.

Av mammatillelise - 12 april 2016 11:37

Tidigt på morgonen. Det är mycket mindre folk och inte lika varmt, lite kyligt kanske men inte jättekallt. E fick i sig lite klämgröt och nu sover hon i vagnen :) M ska cykla ner till oss så vi kan gå lite tillsammans :)

Av mammatillelise - 12 april 2016 09:30

Det är inte lätt. Vill ha kvar amningen under dagen och och ta bort under natten. E blir hysterisk när hon inte får amma, tycker så synd om henne. Samtidigt äter hon mycket dåligt vilket också kan bero på amningen eller tänderna. Jag är även orolig för karies för hon ammar så mycket på natten, tänderna måste ju vila. Jag vill helst amma under lång tid, hon blir så lugn av det.

Bröstmjölk är inte lika kariogen som socker och annat man äter men på en dåligt rengjord tand så kan den bli det. Vi borstat allt vi kan och hon gör det verkligen svårt, skriker, vägrar sitta still och vill själv hålla och bita i borsten.

Hon tar inte napp eller något annat, hur ska jag då få henne att släppa den tryggheten som amningen är för henne. Ikväll ska jag kanske försöka sova i ett annat rum så får M sova med E, får se hur det går.

Man hör ju många som är mot långtidsamning, över ett år, att det är äckligt, snuskigt osv. Jag bryr mig inte ett smack om vad andra tycker. Ska försöka amma under dagen, fast inte lika ofta. Är trött på att läcka mjölk över hela sängen på natten.

Fint väder idag, tänkte gå ner till kajpromenaden med vagnen. Vet inte ifall M ska med, vill han inte så får han kanske städa lite.

Presentation


Välkommen till min blogg om allt och inget :D

Jag bor i Skåne med min man M och dotter E. Har tagit tandsköterskeexamen i jan. 2015, två veckor efter föddes E.

Här skriver jag om familjelivet och andra tankar som snurrar runt i huvudet :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Gästbok

Pinky Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards