Min tankebubbla

Alla inlägg den 10 april 2016

Av mammatillelise - 10 april 2016 22:28

Vi avbröt efter en timme, är rätt trötta och filmen är 2,5 h lång. Får fortsätta titta imorgon.

Jag kom på hur in i helvete mycket jag stör mig på folk dom lägger sig in i andras liv. Ger råd om barnuppfostran när de själva har varken barn eller förhållande.

Dessa avundsjuka människor som måste leta fel hela tiden och säga till andra hur de ska leva, jobba och uppfostra barnen. Dra åt helvete säger jag bara! Dessa människor får tänka på sina egna liv och skaffa sig ett liv innan de kan gå runt och döma hur andra lever.

Nu pratar jag om R, en av Ms falska vänner. De umgås nästan inte längre, men Gud vad jag stör mig på den människan. Hans kvinnosyn....Han tror att flickvänner måste betjäna honom hela tiden och göra som han säger bland annat...fy fan.

Nu har E somnat sött bredvid mig sedan en tid tillbaka, mysigt :)

Av mammatillelise - 10 april 2016 19:34

Blir kvällsfilmen ikväll får se om vi hänger med i filmen, med E som är så pigg. M ska cykla ner och köpa lite godis, jag äter nästan bara choklad.

Äntligen har Leonardo DiCaprio fått en Oscar. Han har varit nominerad såååå många gånger och ÄNTLIGEN har han fått den välförtjänta statyetten :D

Av mammatillelise - 10 april 2016 17:37

M ska skriva på papper kl 10 imorgon, får se vad de säger om när han ska börja sin praktik. När han väl börjar så kommer han behöva mycket vila. Därför tänker jag och E stanna hos mamma 2 dagar per vecka eller varannan vecka, beroende på hur ofta han ska jobba. Han kommer verkligen behöva mycket vila och sömn med tanken på allt nytt han ska lära sig, rutiner osv.


M är rätt nervös och det kan man ju förstå, så här inför en ny anställning. Hoppas bara att det inte blir för jobbig miljö, han ska börja med asylboenden och det kan ju vara riktigt stökigt där. En som M känner jobbar ju också där och det gick bra, när han var på dessa boenden, nu har han börjat med ronder. Får se hur det går för M och vad han kommer att tycka. Han kommer alltså jobba bort hela sommaren och jag och E kommer i princip vara hemma. Jag kommer gå ut med henne på promenader och åka till mamma, men inte mer än så. Vi får väl se hur mycket M ska jobba, det blir kanske en del lediga dagar också så vi kan hitta på något.


Idag har jag sorterat foton i fotoalbumet, det behövs även städas här snart. Tänkte damma lite och eventuellt dammsuga imorgon om jag ska ha lust och ork, får se hur E sover inatt.


Den 15 april stängs anmälan till högskolan och några dagar efter kan man se hur många som har sökt till en viss utbildning. Jag tänkte kolla hur många som sökte beteendevetenskap och kurser som jag har anmält mig till.  Vill veta på ett ungefär om jag har någon chans att komma in. Uggghhhh jag vill jobba så himla gärna, men inte i Malmö så långt ifrån E. Innan M fick det här jobbet så sökte jag ju för fullt och fick inte ens komma på någon intervju. När jag började söka tänkte vi att om jag får ett jobb så kan han vara hemma med E och ta över ledighetn. Nu har han inte ens rört sina föräldradagar förutom de 10 när E föddes.



Presentation


Välkommen till min blogg om allt och inget :D

Jag bor i Skåne med min man M och dotter E. Har tagit tandsköterskeexamen i jan. 2015, två veckor efter föddes E.

Här skriver jag om familjelivet och andra tankar som snurrar runt i huvudet :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Gästbok

Pinky Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards