Min tankebubbla

Alla inlägg den 5 april 2016

Av mammatillelise - 5 april 2016 21:43

Har inte gjort något alls idag. Det var grått och mulet ute, orkade inte gå ut med vagn eller träna med hjulet. Jag har fortfarande träningsvärk i knävecken, hoppas det blir bättre så jag kan fortsätta med träningen :)

Hoppas på bättre väder resten av veckan är mycket piggare och orkar mer då.

E har börjat ta allt fler steg själv och går längre för varje gång, hon har bättre balans och står själv längre stunder också, min lilla älskling :) Det blir jobbigt nu när hon är snabb och är överallt. Hon drar ner dvd filmer och öppnar fodraler, petar på tv skärmen, drar ner allt från bord, petar på högtalare mm. Man måste verkligen vara efter henne hela tiden, lilla busfrö :)

Av mammatillelise - 5 april 2016 10:20

Vaknade av huvudvärken denna dimmiga morgon. Jobbigt när det trycker mot ögonen så där, har tagit 3 tabletter som vanligt och hoppas att det går över snart. E vaknade ofta inatt, igen, och ville amma länge. Jag tror inte att det är uppvaken som gör att jag har ont. utan vädret. Jag är väldigt väderkänslig, om kan kan kalla det så. Högtryck och lågtryck kan ge mig huvudvärk och det brukar hålla i sig rätt länge, trots tabletterna. Nu är det dimmigt och det verkar påverka också, dumma väder.


Vi fortsätter att vänta på samtal från securitas, M är rätt orolig att de inte hör av sig. Jag tycker att det är konstigt att nu, efter utbildningen, får han sitta så länge och vänta på att ha introduktin. Han måste ju ha sina praktiktimmar och gå VU2 innan han är färdigutbildad, fattar inte varför de drar ut på det. Ovissheten är inte rolig, sen vet vi ju inte om han får vara kvar efter sommaren... Nu har det gått en veckan sedan de ringde och frågade hur det gick på utbildningen, vi trodde att han ska påbörja sin praktik strax därefter, men nej...Jaja, inget att göra åt det, bara vänta.

Presentation


Välkommen till min blogg om allt och inget :D

Jag bor i Skåne med min man M och dotter E. Har tagit tandsköterskeexamen i jan. 2015, två veckor efter föddes E.

Här skriver jag om familjelivet och andra tankar som snurrar runt i huvudet :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Gästbok

Pinky Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards