Min tankebubbla

Alla inlägg den 11 april 2016

Av mammatillelise - 11 april 2016 22:08

Den var så där, inte min typ av film. Väldigt långsam och för lite dialog, mest för att huvudkaraktären var skadad och ensam för det mesta. Jag brukar gilla överlevnadsfilmer, men denna föll mig inte i smaken.

E har gungat lite idag. Hon tyckte det var jättekul när M gungade henne och skrattade jättemycket :)

Av mammatillelise - 11 april 2016 17:12

Vi har varit vid kajpromenaden och det var så mycket folk ute. M köpte chai latte till oss som vi tog med. Det blev jättevarmt, är så svårt att veta vad man ska ha på sig. Ibland är det jättekallt för att sedan slå om till sommarvärme. Jag blev trött av all sol.

När vi kom hem fixade jag lite i köket och badade E sen kom maten från Coop. Det blir köttfärslimpa med potatis ikväll :)

Av mammatillelise - 11 april 2016 13:13

Nu har M varit och skrivit på papper, han ska ha introduktion på torsdag. Skönt att det går framåt, han tycker att de chefer som han har träffat så här långt är trevliga iallafall. Det är en stor skillnad jämfört med vad han tyckte om chefer han hade när han jobbade på lager. Otrevliga, egoistiska svin som inte bryr sig om sina anställda, det ska vara tempo hela tiden. Jag är glad att han äntligen är nöjd med ledningen :)


E har varit jättegnällig trots att hon sov nu på dagen. Tror att det är tänderna, men varför kommer ingen tand fram. Nu har det gått jättelång tid sedan de första fyra tänderna kom och nu inget.


Nu tänkte vi gå ut lite och eventuellt ta en fika på Espresso House vid kajpromenaden. Hoppas vi hinner då maten från Coop kommer mellan 15-18, så vi måste vara hemma kl 15.

Av mammatillelise - 11 april 2016 08:45

Det här går upp och ner så mycket. E vaknade jätteofta igen och hade svårt att somna om. Nu har jag fått huvudvärk och kan inte somna får väl gå upp och ta tabletter. Verkade som att Es hand kliade mycket igen, trots att vi hade smort den igår kväll. När hon vaknade vid 3 tiden så har vi smort med kortison, det enda som hjälper. Vi tar kortison bara när det behövs, den får inte missbrukas

Snart ska M upp, sen till Securitas och skriva på papper, han vet inte hur lång tid det ska ta. Introduktionen blir kanske idag. M har sålt vår Nintendo Wii och måste iväg och överlämna den till köparen så hoppas att det går snabbt idag.

Jag ville ju städa idag, men det blir ingen dammsugning. Går en runda med dammvippan bara. Orkar inte städa idag.

Presentation


Välkommen till min blogg om allt och inget :D

Jag bor i Skåne med min man M och dotter E. Har tagit tandsköterskeexamen i jan. 2015, två veckor efter föddes E.

Här skriver jag om familjelivet och andra tankar som snurrar runt i huvudet :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Gästbok

Pinky Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards