Min tankebubbla

Alla inlägg den 13 april 2016

Av mammatillelise - 13 april 2016 21:15

Istället för att ha det imorgon kommer de ha det på måndag. M såg framemot att ha det imorgon och nu måste han vänta, igen. Sen är ju frågan när de ska börja, är några till som är nya. De har introduktion på måndag och sen kanske dröjer det någon vecka till innan de börjar. Hoppas att M ska trivas.

Han är så orolig att han ska göra fel och inte får jobba kvar. Det är mycket att hålla reda på, men jobbigast är ju konflikthanteringen. Vissa människor blir ju provocerade om de nekas inträde vid stängning och sådant. M är så lugn och tystlåten av sig, hoppas verkligen han slipper jobbiga situationer.

Nu ligger jag i sängen med E som ammar. Var på gränsen att natta henne nu, hon började bli gnällig. Verkar ha somnat nu iallafall :)

Jag är mycket trött på kvällarna nu när jag går upp tidigare. Borde egentligen också lägga mig nu, men finns alltid något intressant att se på
Netflix :)

Av mammatillelise - 13 april 2016 16:02

Och babyproffsen, köpte en ny sport flaska till E. Hoppas det går bra att dricka ur den. Ibland sätter hon fortfarande i halsen när hon dricker. Flaskan har en ventil som kan tas bort för att få fritt flöde.

Vi funderade på att köpa en liten sulky som är lätt att fälla ihop. Vi får se om vi hittar någon prisvärd på Jollyroom, mycket större utbud än affärer.

Av mammatillelise - 13 april 2016 11:30

Boken har jag aldrig hört talas om förrän nu, när jag såg trailern till filmen som har biopremiär den 17e juni. Jag har läst många recensioner av boken, folk säger att de har drunknat i sina egna tårar när de läste den. Jag älskar bra romantiska filmer och böcker, men det är väldigt få filmer som är romantiska nuförtiden, mest action och thriller med så mycket CGI som möjligt. Jag blev riktigt sugen  på att se filmen, orkar nog inte läsa boken.


Jag älskar att spoila mig själv när det gäller filmer och böcker. Måste alltid leta upp spoilers för att ta reda hur det slutar. Det har jag även gjort med denna film/bok och efter att ha läst det så kan jag ifrågasätta Wills känslor. Varför han gjorde det han gjorde i slutet, om han verkligen älskade Louisa. Det har varit rätt mycket kritik angående detta från personer som gav boken bara en stjärna, så det är mycket olika åikter. De flesta läsare har gett 5 stjärnor och längtar till filmen kommer ut.


M gillar inte romantik så mycket, får se om vi går på bio och ser den tillsammans :)


länk till boken http://www.adlibris.com/se/bok/me-before-you-9780718157838


Trailer





Presentation


Välkommen till min blogg om allt och inget :D

Jag bor i Skåne med min man M och dotter E. Har tagit tandsköterskeexamen i jan. 2015, två veckor efter föddes E.

Här skriver jag om familjelivet och andra tankar som snurrar runt i huvudet :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Gästbok

Pinky Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards