Min tankebubbla

Alla inlägg under april 2016

Av mammatillelise - 21 april 2016 22:25

På kvällen, får så mycket mer gjort här. Nu hittar jag dock inte min nagelfil, rätt irriterande när man har en nagel som fastnar i kläder. Helt säker på att jag lämnade den i badrummet igår och nu finns den inte där...

Nu får vi verkligen tänka till var vi ställer muggar och glas, E verkar komma åt överallt. Ikväll ställde M ett glas med apelsinjuice på fönsterbrädan så hon inte skulle komma åt. Men så fort han vände till ryggen drog hon ner hela glaset och blev genomblöt tillsammans med soffan. Tur detta var en kall dryck, men varma drycker lämnar jag aldrig utan uppsikt.

Av mammatillelise - 21 april 2016 17:37

Stackars M, nu vet han hur jag känner mig. Han har inte sovit bra, det var konstigt att sova på dagen. När han väl lyckades somna så ringde telefonförsäljare och lade på luren när han svarade, idioter. Det måste vara jobbigt att vända på hela dygnet.


Han hämtade bilen och mekanikern sa fel pris man kan nästan säga att han ljög. Han sa att det skulle kosta runt 2000 kr plus arbete, men det hamnade på 4000 kr. WTF! liksom, håll er till det ni lovar!


Ikväll blev det pizza till middag. Egentligen skulle vi ju laga utifrån matsedeln men vi var trötta och M skulle till skyttet så det blev köpmat. Blir så törstig av pizza kommer dricka massa vatten hela kvällen. Jag gillar inte våra pizzor längre tycker att det är mycket godare hos mamma, där beställer vi gärna.


Imorgon ska M vara på Migrationsverket, det kommer en annan väktare som ska lära upp honom i en timme, sen får han klara sig själv. Han får ta sig dit med egen bil, de fick även ta sig själva till boendet. Tycker att det är dåligt att ta sig till och från objektet i egen personbil.


När de var på boendet fick de höra om en viss kvinna som sitter i rullstol, men hon har bara ont i ryggen, ej förlamad. Hon klagar på allt bland annat mat, att mat är äcklig och hon kan inte äta den för hon är vegetarian. Riktigt otacksamt...Det fanns även skumma ungdomar som inte fick vara på området och vägrade gå när de blev tillsagda. De var däremot borta när väktarna var på vägen tillbaka. Var några som sprang från platsen när de såg väktarbilen, man kan undra vad de hade för sig. Försök till inbrott kanske...Usch...


Av mammatillelise - 21 april 2016 09:41

M trivdes på jobbet, jättekul att höra :D Som sagt var det lugnt för det var lite folk på boendet. Imorgon blir det Migrationsverket, får se va han ska tycka om det.

M kom vid 7-tiden vi pratade lite om hans natt. Jag och E gick till vardagsrummet vid 8 så M får lugn och ro. Han började klaga att det är ljust så han fick min sovmask. Älskar den, hoppas han sover bra med den.

E ska öppna alla skåp och plocka ut grejer, som vanligt. Jag brukar städa köket på morgonen, fixa med disken. Idag får jag vänta med det så jag inte väcker M. Ville fixa med allt igår men E var hyper och jag fick springa efter henne hela kvällen.

Av mammatillelise - 20 april 2016 22:46

Det är bara 30 personer på boendet, annars brukar de vara 500. Kan tänka mig att det är jobbigare att vara där som väktare om det är 500. Ingen av dom verkar ha väst på sig, så dåligt. Även om det är lugnt nu så vet man aldrig vad som kan hända. Sa till M att han måste ha väst på sig, men vet inte om han lyssnar.

E har varit väldigt aktiv hela kvällen. Hon tog fjärrkontroller och min mobil och ville att jag skulle jaga henne. När jag började gå efter henne så kastade hon allting på golvet.

Av mammatillelise - 20 april 2016 19:39

Rätt tråkgt. Ska lägga E vid 21 som vanligt får se om jag somnar då också. M kommer vid 7 imorgon och sja lägga sig då. Jag och E får gå upp vid 9-10 tiden.

M hörde av sig och sa att det är lugnt där. De bara sitter och läser tidningen, haha :) Det blir en lång natt.

När man gör ronder då är det stressigt och man måste vara igång hela tideb för att hinna till nästa objekt. Så bra att han får en lugn start :D

Av mammatillelise - 20 april 2016 15:50

Ska M och tre andra göra idag. Egentligen skulle M följa med och ronda, men det blev ändrat. På fredag ska han vara på Migrationsverket dagtid, undrar om han ska vara ensam där. Tänk så uppstår det en konflikt av något slag. Vissa asylsökanden är ju vildar och tror att de kan göra vad de vill när de vill.


Vi har kollat på utbildningsvideon som handlar om PDAn och radion, häftig utrustning jag vil också ha :)


Bilen är fortfarande på verkstaden så M får åka med en kollega, skönt att det löste sig. Han är rätt stressad nu :)

Av mammatillelise - 19 april 2016 23:05

Har vi sett på youtube, idag. Den var i Finland och vinnaren fick ca 100 000 kr, inte illa :) De som spelade var så nervösa och det kunde man förstå när man spelar för så mycket pengar. Jag är nervös och blir arg när jag förlorar och jag spelar inte för pengar. Sjukt att spelet har blivit så populär att de gör turneringar :D

Man blir lite beroende av spelet. Jag tänker på dem som betalar pengar för att köpa uppgraderingar och diamanter för att öppna kistorna snabbare osv. Jag och M har någon gång köpt för 10 kr och 50 kr. Men det ger inte så mycket, man måste köpa för flera tusen för att verkligen eskalera och uppgradera sina kort och trupper.

Detta är den andra Supercell spelet som jag gillar och fortsätter spela. Ibland tröttnar jag och inte spelar på flera dagar, det går i vågor.

Första spelet som jag gillade, men nästan slutat spela, är Hay Day. Man tar hand om en bondgård, har djur och producerar produkter. Var kul i början, men nu är det tråkigt. Sen finns det Boom Beach, men det är svårt tycker jag.

Av mammatillelise - 19 april 2016 10:57

Till utbildningar som jag har sökt. Otroligt många sökte beteendevetenskap, nästan 4000. Antar att mina chanser att komma in är minimala. Då blir det a-kassa och jobbsök för fullt, men vi vet inte ifall E får någon förskoleplats till hösten. Det är många som köar och de kan inte längre garantera plats inom fyra månader.

Jag har gjort cellprov i början på mars, men har inte fått något svar än. Ringde mottagningen idag och de sa att det kan dröja då det är många som gör cellprov nu. Hon sa att om jag inte hört något till den 10e maj får jag höra av mig igen. Jobbigt att vänta så länge, man blir ju lite orolig.

1a hand beteendevetenskap. Totalt antal sökanden 3972, 1a hand sökanden, 1098.

2a hand kriminologi 1, kurs. Total antal sökanden 1991, 1a hand 351.

3e hand psykologi 1, kurs. Total antal sökanden 1669, 1a hand 251.

Presentation


Välkommen till min blogg om allt och inget :D

Jag bor i Skåne med min man M och dotter E. Har tagit tandsköterskeexamen i jan. 2015, två veckor efter föddes E.

Här skriver jag om familjelivet och andra tankar som snurrar runt i huvudet :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Gästbok

Pinky Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards