Min tankebubbla

Direktlänk till inlägg 25 april 2016

Fått förskoleplats

Av mammatillelise - 25 april 2016 18:35

Nu har vi fått förskoleplats och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Är jätteglad att det är förskolan som ligger närmast oss, går nog inte att ha den närmare. Men jag trodde att det skulle dröja mycket längre. Vi tackade ja till platsen. Jag trodde först att E blir tvungen att börja typ nu men såg att det stod 15 aug, datumet som jag önskade att hon skulle börja. Jag fick sedan skriva in startdatum på nytt, skrev samma datum. Två veckor efter 15 aug slutar min ledighet och då måste jag antingen ta akassa eller plugga. Hoppas bara att de inte tvingar oss att börja redan nu, är ju 4 mån dit. Konstigt att vi fick plats så tidigt.


Hoppas verkligen att E ska trivas där. Jag sa att vi önskar 15/h per vecka, utgår ifrån att jag är arbetssökande då. Om jag ska plugga så får jag ändå försöka ha henne hemma mer, speciellt om det blir en kurs på 50 %. Vill inte ha henne heltid på förskolan. Samtidigt vill jag jobba, så gärna. Men M jobbar natt och väldigt mycket nu, vi kommer att lösa av varandra hela tiden och vi kommer knappt att ses, om nåt alls. Han kommer hem på morgonen, jag går till jobbet (lämnar E på förskola), jag kommer hem på kvällen (hämtar E), han går till jobbet. Han kommer knappt att se E.


M är fruktansvärt trött och orkar inte umgås så mycket. Hur blir det om båda jobbar heltid, den ena natt och barnet är heltid på förskola. Nä, det går inte. Kommer jag in på en 50% kurs så får jag plugga ett helt år istället för ett halv år för dessa kurser är på halvfart. Då tar jag helst kursen än ett heltids jobb i Malmö. Jag kommer dock söka jobb som ligger i vår stad. Hade varit så smidigt att slippa alla idiottåg med alla förseningar och annat skit...Gud är så trött på det. Man bara tar en buss åker 15-30 min så är man framme. Detta är min dröm.


Jag får aldrig tillbaka småbarnstiden och vill ta vara på den nu, när E behöver mig och vill vara med mig. Sen vill vi självklart ha ett syskon :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mammatillelise - 1 juli 2016 19:44

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 8534429342"

Av mammatillelise - 28 juni 2016 11:19

Ny bloggportal, trött på Bloggplatsen :) http://nouw.com/elisesmamma ...

Av mammatillelise - 27 juni 2016 19:12

Resan var riktigt dryg. Kom inte med första tåget för alla barnvagnsplatser var fulla med människor och deras väskor. Hade kunnat stå i dörren, men det kändes inte säkert. Kom med nästa tåg, tog enda lediga barnvagnsplatsen. Det kom en vagn efter mig...

Av mammatillelise - 26 juni 2016 22:38

Nu mår jag äntligen bra. Lite slemhosta, det är så skönt att slippa halsont och nästäppan. Jag tänkte inhadla Coldenzym och kanske även Kan Jang, från Apotea. Det verkar som att M blir förkyld oftare nu när han börjat jobba. Coldenzym, halsspray, ska...

Av mammatillelise - 24 juni 2016 20:28


Nu är vi hos mamma, M körde oss. Det var så fruktansvärt varmt ute, snacka om extremväder. Det hade regnat och åskat igår. Man tycker att det borde bli svalare men det blev det inte. Hemma hos oss är det outhärdligt, trots fläkten. Nu mår jag äntl...

Presentation


Välkommen till min blogg om allt och inget :D

Jag bor i Skåne med min man M och dotter E. Har tagit tandsköterskeexamen i jan. 2015, två veckor efter föddes E.

Här skriver jag om familjelivet och andra tankar som snurrar runt i huvudet :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Gästbok

Pinky Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards