Min tankebubbla

Alla inlägg under mars 2016

Av mammatillelise - 15 mars 2016 08:40

På länge. Fattar inte varför E sov så dåligt inatt. Jag har inte varit ute med henne igår. Hon brukar annars sova i vagnen på dagen. E var väldigt uppspelt igår, somnade snabbt men vaknade jätteofta.

Idag ska vi gå ut med henne, hoppas hon sover en stund. Det är så jobbigt med alla uppvak. Vissa nätter sover hon rätt ok faktiskt. När det blir så dålig sömn som inatt så undrar man varför.

Känner ingen träningsvärk från maghjulet längre. Kan det vara så att kroppen har vant sig? Trots det så är det jobbigt att köra, känns mycket i armarna så man inte orkar dra sig upp till sist. Jag är glad att jag äntligen tog tag i magen och överkroppen. Är väldigt svag i dessa områden. Får bättre självförtroende efter träning också :)

Av mammatillelise - 14 mars 2016 21:31

För att mamma inte äter på kvällen. Jag ville inte laga mat bara till mig och har varit småhungrig hela kvällen, så nåt får jag laga på kvällarna resten av veckan.

Har kört maghjulet flera gånger under dagen. Nu orkar inte musklerna mer, vilar imorgon.

E har varit tokig hela dagen, jättesvår att söva trots att hon är trött och väldigt jobbig med maten. När ordnar det sig med mat och sömn? Det är så frustrerande, hur ska hon äta på dagis. Där kommer hon inte kunna välja bort mat. Läser hela tiden om småbarn, några månader till 1 åringar, som äter allt och sover hela nätterna i sin säng. Då känner man sig som en misslyckad förälder.

M och jag har fått en Smartbox ( romantisk middag) i bröllopspresent i aug och nu är det dags att utnyttja den. Sen kommer han jobba och det blir svårt att planera in något. Sofiero slottsrestaurang har vi tänkt att gå till. De öppnar för säsongen nu på ons och vi vill boka på lör. Frågan är om det ska finnas lediga bord, annars tar vi en restaurang i Malmö.

Av mammatillelise - 14 mars 2016 13:35

Hos oss, jätteroligt :) Hon hjälper mycket med E så lagar jag mat och småstädar. Tänkte även köra med maghjulet idag. Kör varannan dag, så musklerna hinner återhämta sig.

E sov dåligt inatt, vaknade jätteofta och ville amma så klart. Jag spelade lite Clash of clans medan jag ammade och somnade om.

M ringde och sa att det går bra för honom. De har fått två böcker som ska läsas under dessa 2 veckor. Frukosten och lunchen var goda. Det ingår även två fikor och kvällsmat, om man bor på skolan. Vilken lyx :D

Idag har jag betalt hela summan till forografen, via Supreme card. Man kan betala räkningar med det kortet och välja att delbetala, jättesmidigt. För varje köp och betalning man gör, så går 1 kr till rosa bandet. Älskar mitt kort :)

Av mammatillelise - 13 mars 2016 21:59

M har åkt vid 18-tiden och var framme i Höllviken lite efter 19. Skickade bild på rummet, rätt mysigt :) Idag var det 8 st som skulle checka in, men han var ensam på parkeringen. De andra kan väl komma senare under kvällen.

Ms falska idiotvänner hör inte av sig. Jag har sagt åt en av dom att dra åt helvete, efter att han sa att jag är tappad i huvet. Ursäkta men hur fan kan han prata med mig så där...

Jag orkar inte med hans utskick av länkar där väktare blir skadade och knivhuggna. Jag orkar inte med hans påståenden att M kollar på porr när jag sover. Sjuka jävel! Kan han inte kommunicera som en vuxen, mogen individ så behöver han inte höra av sig alls.

Nu kommer M inte att ha tid med dom ändå, det blir jobb och familj när han är ledig. Men ändå M hade brutit kontakt med M flera gånger, de har kännt varandra sen dom var 15, det har inte blivit bättre då borde de nog bryta helt, igen.

Under tiden har vi haft kaos här hemma. Så fort jag vänder ryggen till så har E börjat öppna alla skåp, ta alla fjärrkontroller och slarva bort dessa. Ta alla hörlurar, laddare, ipad osv. Vilken tur att mamma kommer imorgon :)

Av mammatillelise - 13 mars 2016 08:25

Har redan vaknat och tog ett Clash Royale spel. Väldigt beroende framkallande och frustrerande när man förlorar.

Både jag och M spelar, han är redan på arena 7 av 8. Jag är på 5 och gränsar till 6. Detta spel är pay to win. Alltså för att komma upp snabbare i trophys måste man betala, det har vi gjort några gånger. Inga jättestora summor, utan betalar 50 kr lite då och då för att köpa mynt och diamanter.

Spelet går ut på att man anfaller motståndares torn med sina trupper. Man får ha totalt 8 kort att spela med. Man kan blanda truper och olika spells. Jag tycker att 8 är alldeles för lite. Sen måste man även tänka på att dessa kostar elixir, ju bättre kort desto dyrare och sen får man vänta på att elixir ska fyllas på innan man kan ta kalla på nästa trupp.

Man måste ha bra strategi och det är inte alltid jag har det. M är mycket bättre på spelet. Det är också svårt att välja vilka kort man ska spela med, känns som att motståndaren alltid har bättre kort.

Förlorar man flera matcher på rad så blir man arg och frustrerad och vill kasta mobilen/ipaden i väggen. Gud så arg man kan bli på ett spel.

Av mammatillelise - 12 mars 2016 23:06

Har vi inte gjort så mycket. Jag var ute med E i vagnen och matade ankorna vid krematoriet, mysigt :)

Jag har tränat med maghjulet också. Det känns mycket i magen när jag håller på, men har i princip ingen träningsvärk längre som när jag började. Antar att musklerna har börjat vänja sig.

M har börjat packa, han åker imorgon på kvällen. Så jag och E ska sova ensamma :(

Undrar hur det ska gå sen när M ska jobba mycket, speciellt på nätterna. Då måste jag själv ta hand om E och lägenheten. Kommer säkert bli tufft. Dessutom kommer jag säkert få magsår av oro, när han ska jobba.

Av mammatillelise - 11 mars 2016 18:15

Igår gick bra :) Vi bestämde oss för att beställa 10 digitala bildfiler som vi kan sedan göra någon tavla och fotobok av. Men det sluta med att vi valde 15 bildfiler istället. Det var så svårt att välja bort 5 för att hålla sig till 10. Det blir jättedyrt 6900 :- Hon bjöd på printarna, så dem får vi gratis. Annars hade de kostat ca 5000 kr för 15 printar. Vilka sjuka priser fotografer har, men jag antar att det beror på skatt och andra avgifter. De måste ju gå med vinst. Vi är jätteglada för bilderna :)

Vaccinering gick bra. Hon sa att E kan få feber och mässlingutslag om 8 dagar, så det får vi vara uppmärsamma på.

Nu dagarna innan M ska på utbildning, tänker jag tvätta. Han spammar tvättkorgen med sina kläder :D Så jag slipper ha en nästan full tvättkorg här, hela tiden.

Kommer sakna honom jättemycket när han är borta. Mamma kommer i alla fall vara här :)

Av mammatillelise - 9 mars 2016 18:28

Har jag äntligen fått mitt nya leg med det nya efternamnet :) Nu kan man kasta pappret från Skatteverket som bekräftade mitt efternamn.


Efter Skatteverket lämnade vi E hos svärmor och åkte till Väla, åt lunch och tog en fika. Efter detta vet jag inte när M och jag ska kunna tillbringa extra tid tillsammans, han kommer nog jobba jättemycket hela sommaren. Kommer sakna honom när han är på utbildningen, fast det är bra, vi behöver lite tid från varandra :D


Körde maghjulet flera gånger under dagen idag med. Det är tungt, jag rullar ut så långt jag orkar och klarar av att dra mig upp igen. Har faktiskt läst att är man helt otränad så klarar man inte av att dra sig upp, skönt att jag har lite styrka i alla fall. Det nya hjulet, som kommer förmodligen på fredag, har en inbyggd fjäder som ger motstånd när man rular ut och hjälper att rulla tillbaka. Det är bra så man inte faller platt på huvet :D


Glad att jag testa hjulet igen, vi har haft den jättelänge men jag bara prova en gång och orkade inte hålla på med den. Men nu när man ser hur slapp magen har blivit efter graviditenen så tog jag tag i saken. Det är så skönt att känna att man får kontakt med magmusklerna och resten av överkroppen :) Visste faktiskt inte att magmusklerna delar sig efter graviditeten och att det är därför man får mammamagen :S


Fotografering och vaccin imorgon och jag är jättenervös. Hoppas E är utvilad och glad så vi lyckas få bra foton under den timmen. Sen ska jag gå ut med henne så hon får sova lite i vagnen innan vaccinationen. Hon brukar bli jättetrött och sover nästan hela dagen efter vaccin.


 


Presentation


Välkommen till min blogg om allt och inget :D

Jag bor i Skåne med min man M och dotter E. Har tagit tandsköterskeexamen i jan. 2015, två veckor efter föddes E.

Här skriver jag om familjelivet och andra tankar som snurrar runt i huvudet :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Gästbok

Pinky Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards