Min tankebubbla

Alla inlägg den 20 mars 2016

Av mammatillelise - 20 mars 2016 21:55

Då har man fått sjukt ont i magen igen. Har redan tagit tabletter så jag lyckas somna. Jag har ingen mensvärk längre. Istället har jag fått ägglossningsvärkar som är mkt värre.

E har varit en handfull hela kvällen, skriker rakt ut och ska plocka ner allt hon ser. Hon vägrade äta hela dagen, men hon är glad och aktiv. Har börjat gå jättesnabbt med sin lära gå vagn.

Av mammatillelise - 20 mars 2016 18:56

Han ska höra av sig när han är framme. Vi har inte gjort något roligt idag. M satt och pluggade och var lite stressad. Hoppas han klarar provet på torsdag. Juridik är svår, mycket att hålla reda på.

E busade hela dagen, hon ska in i varje skåp och varje låda och plocka ut allt :) 

Jag har tvättat lite och ska beställa lite mat från Mathem, så mamma och jag har något att äta imorgon :)



Som vanligt, går inte att somna utan amning :)

M pluggar för fullt och E upptäcker nya saker :)

In i alla skåp, här plockade hon ut glaslocket och kröp iväg med det :)

Av mammatillelise - 20 mars 2016 18:06

E har 2 st på hårbotten. De är lite bulliga och har inte växt på ett tag. BVC sa att de ska börja tillbakabildas vid 1 år, men de är fortfarande lika stora. Blir jobbigt om hon skulle riva upp dem och de börjar blöda. Hon har även en pytteliten märke under hakan men den har, tack och lov, inte växt något.

Detta är ju ett finare namn på godartade blodkärlstumörer och det låter inte så trevligt. Verkar vara vanligast hos flickbebisar. Hoppas i alla fall att de inte växer något alls längre. Har sett exempel på riktigt stora märken. Skulle ett sådant sitta i hårbotten så är det lätt att riva upp med hårborsten och naglarna.

Presentation


Välkommen till min blogg om allt och inget :D

Jag bor i Skåne med min man M och dotter E. Har tagit tandsköterskeexamen i jan. 2015, två veckor efter föddes E.

Här skriver jag om familjelivet och andra tankar som snurrar runt i huvudet :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Gästbok

Pinky Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards