Min tankebubbla

Alla inlägg den 8 mars 2016

Av mammatillelise - 8 mars 2016 22:44

Fotograferingen på torsdag kl 9.30, då måste vi upp vid 8-tiden. Det är jätteviktigt att E är utvilad annars blir det så mycket gnäll. Får försöka lägga henne vid 20 imorgon, hon kommer garanterat att vakna ett 10-tal gånger. Usch, hoppas verkligen hon är utvilad och glad.

Nästa vecka ska M på väktarutbildning. Då ska min mamma komma hit och bo hos oss. Han kommer tillbaka till helgen. Sen är det 4 dagar kvar, så han åker antingen på sön eller mån. Därefter börjar praktiken och han får lön under tiden. Tack och lov för det, det är jättetajt med pengarna på sista tiden.

Ms kompisar, som han har återupptagit kontakt med, hör knappt av sig. Den ena har sagt att M kollar på porr, när jag sover och det tror jag inte på. Han skickar jobbiga artiklar om knivhuggna väktare och skojar om det, jävla psykopat. Han gör allt för att vi ska bråka eller t.o.m göra slut. Han är så otrevlig mot M. Nu har han inte hört av sig på några dagar och hoppas att han inte gör det heller. Han bara förstör och är avundsjuk på Ms liv bara för att han inte har nåt liv. Fattar inte hur man kan vara så falsk...

Av mammatillelise - 8 mars 2016 19:22

På gymgrossisten. Det är bredare och har ett inbyggd motstånd som hjälper till att rulla tillbaka. Handtagen är mer greppvänliga. Ser verkligen fram emot att börja träna med det.

Jag har en brännande känsla i magen, axlar, armar och rygg i 3 dagar nu. Jag har kört med hjulet idag med, trots att det gjorde sååå fruktansvärt ont :) Hade knipkulorna i och de höll sig på plats :) Tror att det kommer att gå lite lättare med det nya hjulet med tanken på bredden och motståndet.

Är riktigt glad att jag tog tag i träningen. Riktigt otränad är jag, speciellt nu efter förlossningen. Vill trimma magen innan jag blir gravid igen, annars blir det ännu svårare att återställa. Säger samma sak om bäckenbotten måste tränad upp. Hoppas det hjälper att rulla med hjulet och ha kulorna i, så får jag 2 träningar samtidigt :D

Av mammatillelise - 8 mars 2016 13:42

Till torsdagen istället, vilken tur. Först frågade hon om nästa vecka och veckan därpå och jag sa att M kommer inte vara ledig nåt då och att det kommer vara svårt att hitta någon lucka när han är ledig. Då erbjöd hon tors, lite tidigt men vi får lägga E tidigare imorgon. Skönt att få det avklarat innan han ska iväg :) 


Idag har vi varit ute och promenerat. Jag har börjat gå ut varje dag för att få motion och för att E ska få sova lite i det friska luften. E har svårt att somna hemma nu, på dagen, till och med om man ammar. I vagnen somnar hon jättesnabbt och är glad och pigg när hon vaknar :)


Jag har fortfarande sjuk träningsvärk efter maghjulet i förrigår, men har sagt att jag ska köra lite varje dag även om det gör ont. Känner så tydligt att hela överkroppen får jobba och det känns mycket i magen.



Av mammatillelise - 8 mars 2016 09:52

Jaha, nu ringde fotografen 7.35 och lämnade meddelande om att hon avbokar, för att hon inte mår bra. Ok, trevligt att ringa samma dag då. Igår skickade hon sms om att hon ser fram emot den bla, bla, bla.

Sa hon skulle ringa för att boka ny tid, men vi kan bara idag. Sen åker M på utbildning och börjar jobba därefter.

Fan, så arg man blir. Jag såg verkligen fram emot den och nu brister hela planeringen. Fotograferingen är bara på tis och tors, så kan hon inte på tors då måste vi avboka helt. Så dåligt, vi har ju köpt en klänning till E som hon skulle fotas i...dåligt!!


Presentation


Välkommen till min blogg om allt och inget :D

Jag bor i Skåne med min man M och dotter E. Har tagit tandsköterskeexamen i jan. 2015, två veckor efter föddes E.

Här skriver jag om familjelivet och andra tankar som snurrar runt i huvudet :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Gästbok

Pinky Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards