Min tankebubbla

Alla inlägg den 7 mars 2016

Av mammatillelise - 7 mars 2016 08:50

Igår har jag tagit fram maghjulet och knipkulorna igen. Nu har jag bestämt mig att på allvar börja träna magen och bäckenbotten.

Kulorna köpte jag när jag kände att jag läkte efter förlossningen. Jag har Ovo balls. Tolalt fyra kulor, två sätter man in i silikon hållaren. Två är lättare och två är tyngre så man kan variera :)

När jag först började med kulorna så åkte dem ut rätt snabbt och det gjorde lite ont att stoppa in. Nu kändes det mycket bättre.

Igår har jag faktiskt haft dem inne rätt länge, utan att de åkte ut. Ska försöka idag igen. Vet inte hur djupt de ska sitta egentlien men jag stoppar in dem djupt, nu i början annars är jag rädd att de åker ut på en gång.

Det känns för mig att jag har blivit större efter förlossningen. Jag känner inte lika mycket, om ens nåt, när har sex så detta måste åtgärdas, speciellt när jag vill ha fler barn.

Maghjulet har jag också börjat använda för att försöka bli av med mammamagen. Jag är inte överviktig alls, men magen har blivit sjuuukt mjuk. Körde lite med hjulet igår och det är så jobbigt, trodde att ryggen ska brytas i två. Gjorde så gott jag kunde och idag har jag träningsvärk i armar, axlar och magen :) Skönt att jag nådde magmusklerna, var osäker om jag gjorde rätt.

Presentation


Välkommen till min blogg om allt och inget :D

Jag bor i Skåne med min man M och dotter E. Har tagit tandsköterskeexamen i jan. 2015, två veckor efter föddes E.

Här skriver jag om familjelivet och andra tankar som snurrar runt i huvudet :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Gästbok

Pinky Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards