Min tankebubbla

Alla inlägg den 15 mars 2016

Av mammatillelise - 15 mars 2016 22:19

Sömn inatt. E verkar vara väldigt förstoppad, trots mkt ammning. Var skrikig till och från under dagen. Blir kanske bättre imorgon.

Det är mycket plugg för M, stackare. De ska kunna ca 100 frågor för att lyckas på provet. Det är på torsdag nästa vecka och de ska ha lektion på förmiddag och eftermiddag. Provet ska skrivas på sista timmen. Snacka om stress! Mina prov på tandsköterskeutb. har alltid varit på morgonen och det var bara prov den dagen, sen fick man ledigt. Så det är minst sagt intensivt på väktarutbildningen.

Läraren har till och med sagt att om man hade fritid innan, så kommer man inte ha det längre. Samtidigt så jobbar de 12 h pass. Om man då får 200 h per månad så blir det ca 17 arbetsdagar, de jobbat även helg. Det blir en hel del lediga dagar ändå, även om det blir mitt i veckan. En bekant till M jobbar också på Securitas. Han blev lovad 100 h men det blir 200 h, så behovet finns. Är bättre att jobba 12h och få mer lediga dagar i månaden, än jobba 8h varje dag och ha nån enstaka ledig dag, om ens det.

Behovsanställning är en så osäker anställningsform, hoppas M blir kvar även efter sommaren. De sa att många som blev sommaranställda förra sommaren är kvar. Det är mycket bra pengar i alla fall, speciellt med tanken på den korta utbildningen. M är väldigt orolig att han inte blir kvar efter sommaren. Jag säger att om han visar framfötterna så borde han få vara kvar.

Av mammatillelise - 15 mars 2016 08:40

På länge. Fattar inte varför E sov så dåligt inatt. Jag har inte varit ute med henne igår. Hon brukar annars sova i vagnen på dagen. E var väldigt uppspelt igår, somnade snabbt men vaknade jätteofta.

Idag ska vi gå ut med henne, hoppas hon sover en stund. Det är så jobbigt med alla uppvak. Vissa nätter sover hon rätt ok faktiskt. När det blir så dålig sömn som inatt så undrar man varför.

Känner ingen träningsvärk från maghjulet längre. Kan det vara så att kroppen har vant sig? Trots det så är det jobbigt att köra, känns mycket i armarna så man inte orkar dra sig upp till sist. Jag är glad att jag äntligen tog tag i magen och överkroppen. Är väldigt svag i dessa områden. Får bättre självförtroende efter träning också :)

Presentation


Välkommen till min blogg om allt och inget :D

Jag bor i Skåne med min man M och dotter E. Har tagit tandsköterskeexamen i jan. 2015, två veckor efter föddes E.

Här skriver jag om familjelivet och andra tankar som snurrar runt i huvudet :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Gästbok

Pinky Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards