Min tankebubbla

Direktlänk till inlägg 28 december 2015

"Krama era barn ofta och mycket! Man vet aldrig när det är för sent"

Av mammatillelise - 28 december 2015 14:45

http://www.expressen.se/gt/krama-era-barn-ofta-och-mycket-man-vet-aldrig-nar-det-ar-for-sent/


Jag har följt Lisa Holm-fallet från allra första början, läst förundersökningsprotokollet och följt rättegången. Händelsen är så oerhört tragisk och har berört hela Sverige, först och främst för att alla kan identifiera sig. Det hade kunnat hända vem som helst, vilket barn som helst   Nu försöker jag verkligen ta tillvara tiden med min lilla dotter. Kan inte låta bli att tänka att det finns så mycket ondska i världen som man måste skydda sina barn mot. Men det går inte att skydda dem mot allt, de har en egen vilja och kommer göra som de vill. Tanken på att något så fruktansvärk kan hända på sommaren, mitt på dagen, när man är på väg hem från jobbet eller skolan är så svår att smälta.

 

Det faktum att gärningsmannen fortsätter att hävda att han "har aldrig ens sett henne", trots omfattande teknisk bevisning är löjeväckande. Han måste verkligen vara IQ - befriad om han tror att först Tingsrätten och sen Hovrätten kommer köpa advokatens löjliga teori om att allt är en stor komplott för att sätta dit honom och han är helt oskyldig.

 

Advokaten måste verkligen vara desperat om hon tror att någon kan sätta dit hennes klient, utan att lämna några spår efter sig själv. Självklart har ju klienten ingen förklaring varifrån dessa person(er) har fått tag på hans DNA i form av färskt avsatt blod. Han tror att han hade sina kläder i ladan. Jaha....

 

Nu kommer advokaten att kalla någon expert som ska ifrågasätta NFCs arbete och måste alltså så tvivel om att DNA-bevisning är bristfällig och opålitlig. Haha, då kommer alla fall som är lösta med hjälp av teknisk bevisning nästan ogiltigförklaras eller....Ja vi får hoppas att Hovrätten fastställer Tingsrättens dom och att lustmördaren ska ruttna i fängelset tills han dör.

 

Hans bror tog tillbaka alibit lika så hans fru. Frun ändrar sig sedan och ger honom alibi igen. Först så vägrar hon vittna, när hon blir uppringd av rätten. Sen vill hon vittna, men har en läkartid att passa?! Hennes trovärdighet är lika med 0 och hon är beroende av makens inkomst, case closed. 

 

Händelsen borde få markägaren att sluta använda svart/utländsarbetskraft rakt av, men tror inte att det kommer hända. Ladan, mordplatsen borde rivas. Den är ju precis över gatan och är som ett ärr som aldrig kommer att läka utan bara påminna alla om den ödesdigra dagen. 

 

R.I.P Lisa Holm  

 

 

 

 



#lisaholm  #mord  #blomberg  #nerijusbilevicius #rättegång #livstid #expressen #sammanfattning

 
 
Annie

Annie

28 december 2015 15:54

Håller helt med dig!
Ja han borde verkligen ruttna i fängelset :/

Bra inlägg!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mammatillelise - 1 juli 2016 19:44

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 8534429342"

Av mammatillelise - 28 juni 2016 11:19

Ny bloggportal, trött på Bloggplatsen :) http://nouw.com/elisesmamma ...

Av mammatillelise - 27 juni 2016 19:12

Resan var riktigt dryg. Kom inte med första tåget för alla barnvagnsplatser var fulla med människor och deras väskor. Hade kunnat stå i dörren, men det kändes inte säkert. Kom med nästa tåg, tog enda lediga barnvagnsplatsen. Det kom en vagn efter mig...

Av mammatillelise - 26 juni 2016 22:38

Nu mår jag äntligen bra. Lite slemhosta, det är så skönt att slippa halsont och nästäppan. Jag tänkte inhadla Coldenzym och kanske även Kan Jang, från Apotea. Det verkar som att M blir förkyld oftare nu när han börjat jobba. Coldenzym, halsspray, ska...

Av mammatillelise - 24 juni 2016 20:28


Nu är vi hos mamma, M körde oss. Det var så fruktansvärt varmt ute, snacka om extremväder. Det hade regnat och åskat igår. Man tycker att det borde bli svalare men det blev det inte. Hemma hos oss är det outhärdligt, trots fläkten. Nu mår jag äntl...

Presentation


Välkommen till min blogg om allt och inget :D

Jag bor i Skåne med min man M och dotter E. Har tagit tandsköterskeexamen i jan. 2015, två veckor efter föddes E.

Här skriver jag om familjelivet och andra tankar som snurrar runt i huvudet :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Translate

Gästbok

Pinky Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards